IDIADA es converteix en el centre de proves de mobilitat més gran connectat d’Europa

Imatge aèria d’arxiu de les instal·lacions d’IDIADA (Foto: IDIADA)
18/07/2022 - 17:49h

Aquest dilluns ha entrat en servei un nou conjunt de pistes de proves al complex automobilístic del polígon l’Albornar

Amb l’obertura, aquest dilluns, d’un nou conjunt de pistes de prova per a la realització de complexos programes d’assaig i validació de vehicles autònoms i connectats (CAV, per les sigles en anglès) i ADAS, el complex automobilísitc de l’IDIADA al polígon l’Albornar del Baix Penedès es converteix en l’emplaçament més complet d’Europa per desenvolupar aquesta tipologia de vehicles.

Aquestes noves instal·lacions, que complementen les ja existents, consisteixen en un ampli
conjunt d’escenaris que reprodueixen de forma real entorns urbans, interurbans i de
carretera, amb l’avantatge afegit de permetre una transició fluida entre els diferents
escenaris quan s’estan fent programes de proves i validació de CAV i ADAS.

A més, les pistes es complementen amb una xarxa mòbil privada 2G, 3G, 4G i 5G, que fa de
IDIADA un entorn controlat i únic capaç de reproduir la configuració i les condicions de
la xarxa de qualsevol part del món per desenvolupar i validar solucions per a vehicles
connectats.

Com a empresa d’enginyeria líder en el desenvolupament de sistemes ADAS i vehicles autònoms i connectats, els equips d’enginyeria de la firma d’assaigs automobístics també es beneficien d’aquestes infraestructures per oferir serveis d’alt valor afegit als clients d’IDIADA al llarg de totes les etapes de desenvolupament del vehicle, des del concepte fins a la validació final.

Xavier Cabús, responsable de la gestió de les pista d’IDIADA, ha comentat que “amb la construcció d’aquestes pistes de proves, projectades pel nostre equip de disseny i manteniment de pistes, IDIADA es converteix en un centre de referència per al desenvolupament de vehicles autònoms i connectats.

Al mateix centre es podran seguir desenvolupant vehicles convencionals i, a la vegada, vehicles que incorporen noves tecnologies on la figura del conductor va perdent
rellevància.

La convivència en un mateix circuit d’assaig de vehicles amb diferents nivells de automatització i connectivitat també serà una prova per avaluar com es podrà exportar
aquesta realitat a les carreteres públiques.”

Andrés Aparició, senior manager responsable de desenvolupament de sistemes ADAS i CAV, ha afegit que “les noves pistes estan dissenyades per donar resposta als requeriments per avaluar i validar vehicles autònoms”.

“Fins ara, les pistes d’assaig es dissenyaven amb característiques molt específiques: qualitats d’asfalt, adherències, planimetries i escapatòries que permeten avaluar
les prestacions dels vehicles al límit amb total seguretat. En canvi, ara el repte és diferent. Ja no és qüestió d’assajar els vehicles al límit, sinó de garantir que els vehicles
autònoms siguin segurs en situacions de trànsit real”.

“Per això, les noves pistes reprodueixen entorns urbans i interurbans, que inclouen carrils amb moltes combinacions de línies, entrades i sortides d’autopista, ponts, rotondes, pàrquings, senyalització molt variada”, ha afegit Aparició.

“La definició de tots aquests elements és fruit d’haver-nos entrevistat amb més de 50 fabricants de vehicles, proveïdors de sistemes i centres de recerca de tot el món. Tota la
activitat en aquestes noves instal·lacions té com a objectiu desenvolupar i validar els vehicles autònoms en un entorn segur abans de portar-los a carretera oberta”, conclou el mateix reponsable d’IDIADA.

També et pot interessar

Comentaris