Aprovació definitiva per unanimitat del Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible de Vilafranca

22/06/2022 - 14:18h

El document final ha incorporat un 70% de les al·legacions que es van presentar durant el període d’informació pública

L’Ajuntament de Vilafranca ha aprovat definitivament aquest dimarts, per acord unànime de tot el consistori, el Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible (PMUS). El document final que es va portar a aprovació definitiva manté la filosofia del que es va aprovar inicialment el juliol de l’any passat.  Des de llavors el pla va estar sotmès a un període d’informació pública en el que es van poder  presentar al·legacions, de les quals el document final n’ha incorporat un 70%. El pla ha rebut també els informes favorables de la Direcció de Polítiques Ambientals i Medi Natural de la Generalitat i l’Autoritat Transport Metropolità (ATM).

D’acord amb la normativa vigent, tots els municipis que són capital de comarca estan obligats a regir-se per un PMUS. El Pla de Mobilitat de Vilafranca, com a eina per planificar les actuacions en matèria de mobilitat urbana, té una vigència de 6 anys i s’estructura en dos triennis, en els quals proposa realitzar fins a 55 actuacions. Les actuacions estan distribuïdes en 6 àmbits: mobilitat a peu (11), en bicicleta (10), transport públic (13), vehicle motoritzat i aparcament (16), distribució urbana de mercaderies i sensibilització ciutadana (5).

El cost estimat d’aquestes actuacions és d’uns 3,8 MEUR. Aquesta xifra s’ha de complementar amb actuacions que no són de competència municipal i que han d’executar altres administracions.

El regidor d’Urbanisme, Francisco Romero, exposava en la seva intervenció al ple que “el Pla d’Intervenció Integral al Centre i al carrer Comerç PIICC en execució ja implementa un conjunt d’actuacions previstes en el Pla de Mobilitat en primera fase i ens porta a una inversió per habitant rècord des de l’any 1979 amb un cofinançament d’altres administracions de prop del 50%”. En aquest sentit va enumerar la reurbanització de la plaça de l’Oli, dels carrers Comerç, Carme, Banys, Tossa de Mar, General Prim i Sant Julià i de la rambla de la Girada, a les quals cal afegir les darreres millores en el bus urbà, el carril bici cap als Monjos i l’itinerari cap a les Cabanyes.

Per la seva banda, el regidor de Mobilitat, Aureli Ruiz, explicava que el pla té en compte que Vilafranca és “una ciutat activa, comercial, pol d’atracció, nucli comarcal i punt de confluència de la mobilitat territorial” i que el document té vocació de ser dinàmic i adaptable a les demandes que sorgeixin els propers anys. Per Ruiz, l’objectiu final del pla és “millorar la qualitat de vida a Vilafranca, perquè amb la reducció del vehicle privat aconseguim un aire més respirable i millorem la salut. Hi hem de posar recursos per fer-ho possible”.

També et pot interessar

Comentaris