Mediona estrena nova imatge per mostrar-se al món

17/06/2022 - 12:57h

El nou disseny, obra de l’estudi medionenc Bildi Grafiks, s’ha creat amb l’objectiu de mostrar la pluralitat del municipi

Tenir una imatge definida és clau per donar-se a conèixer al món, i encara més, si ens referim a l’àmbit turístic. Que un disseny t’evoqui un paisatge, una experiència, és bàsic per promocionar-se, i conscients d’aquesta necessitat, Mediona acaba de presentar el nou disseny amb què es mostrarà al món: ‘La Vall de Mediona’.

“Necessitàvem una marca que fos catalitzador del que fem al municipi”, va apuntar dimarts l’alcalde, Juli Silvestre, en la roda de premsa en què es va donar a conèixer la imatge que ha creat l’empresa medionenca Bildi Gràfics. La creativitat s’ha realitzat d’acord amb les opinions d’empreses i entitats del municipi, que han expressat quines són les necessitats a les quals s’ha de donar resposta.

“El que hem volgut és mostrar la pluralitat de l’oferta turística que hi ha al territori”, va apuntar Agnès Simon, de Bildi, que remarcava que la paraula ‘Mediona’ pot evocar “aventura, cultura, patrimoni, cervesa, vi o esport, entre d’altres”. La marca dona una especial rellevància a les paraules ‘La Vall’ –de la denominació Vall de Mediona–, que és el nom amb què el municipi s’ha promocionat els darrers dos anys a les xarxes socials, de la mà del Consorci de Promoció Turística del Penedès.

El territori és un dels que s’inclou en el projecte del tècnic de Turisme compartit que el Consorci va posar en marxa fa uns anys, i que permet a les poblacions amb un nombre reduït d’habitants disposar d’una figura que dinamitzi turísticament la zona.

Dinàmiques participatives

Des del 2018, Mediona disposa d’una tècnica de Turisme que un dia a la setmana s’instal·la al municipi, amb l’objectiu d’incentivar el turisme. Quan el projecte va començar a funcionar, fa quatre anys, una de les necessitats que es van plantejar des de l’Ajuntament va ser la de dibuixar un pla estratègic per establir les línies de dinamització del territori a curt i a mitjà termini.

Dins el pla, crear una marca paraigua que englobés les activitats que es fan a Mediona era una prioritat.“La pandèmia ens va obligar a crear una marca per comunicar-nos a través de les xarxes. Enguany ha complert dos anys, i ara fem un pas endavant”, va reconèixer Carla Coca, tècnica de Turisme del municipi.

“Per crear una imatge que identifiqués tothom hem recuperat les conclusions de les taules de treball i hem extret el resultat de les enquestes fetes a comerços i entitats, que ens han explicat què els inspira Mediona”, ha explicat Coca. Molts d’ells van ser presents a la presentació de dimarts, en què Carla Coca els va deixar clar: “La Vall de Mediona sou vosaltres”.

També et pot interessar

Comentaris