Un granet de sorra en la consecució d’un EMMY

Xavi Gonzàlez
24/09/2021 - 12:00h

El jove de Font-rubí Daniel Sabaté va participar en la confecció de l’onzè capítol de la sèrie ‘Star Trek: Discovery’, guanyador en l’apartat de millors efectes visuals

Poc podia imaginar-se el jove Daniel Sabaté que la seva feina de tres mesos acabaria sent premiada als EMMY, els premis de l’exceŀlència de la indústria televisiva nord-americana. Encara que fos aportant-hi un granet de sorra, Saumell podrà dir sempre que va contribuir al premi. Ell, i seixanta persones (del seu i d’un altre estudi) que van treballar en concret en l’onzè capítol, titulat Su’kal, de la sèrie Star Trek: Discovery, que va ser premiada en la categoria Outstannding Special Visual Effects in a Single Episode (millors efectes visuals en un sol episodi). Les altres sèries nominades eren The Crown, Vikings, The Unbrella Academy i The Nerves.
Star Trek: Discovery constava de 13 capítols i es va estrenar a Netflix el desembre del 2020.


Talent penedesenc

La història comença l’any passat, quan a la universitat on estudiava calia fer unes pràctiques en alguna empresa, les quals s’acostumen a fer entre tercer i quart de carrera. Cada any en aquest centre s’organitzen trobades entre estudiants i empreses interessades a contractar joves per fer les pràctiques, però també, de retruc, captar talent com el d’aquest jove penedesenc.

Precisament el gener del 2020, una d’aquestes empreses, la danesa Ghost VFX, especialitzada en efectes visuals que treballa molt per a Netflix i amb seu a Copenhaguen, va contractar dos companys de Sabaté. A ell en principi no li van dir res, però lluny de rendir-se, Sabaté va enviar un correu a l’empresa. “Els vaig dir que m’havia agradat molt la seva empresa perquè era la que més s’adaptava a les meves necessitats i coneixements. Al cap de poc temps em van contestar amb un sí”, explica un il·lusionat Sabaté.
Aquella era una magnífica oportunitat per obrir-se camí, però l’abril de l’any passat, quan ja tenia les maletes fetes per marxar a Dinamarca, l’esclat de la pandèmia ho va aturar tot. L’espera va ser llarga, però tres mesos després Sabaté agafava un avió en destinació a Copenhaguen, ja que s’havia obert l’espai aeri per viatjar a aquell país. El 6 de juliol marxava i fins al 18 de setembre no va tornar al Penedès.

Un holograma de la sèrie premiada

Disseny creatiu

A Sabaté el van col·locar al departament de modelatges i escultura, un treball que es realitza a través d’un software, en concert el Pipeline. “Tot i ser molt complicat vaig aprendre’l, i vaig adaptar-me ràpidament gràcies a unes petites feines”. Després va venir una feina dura però gratificant: esculpir a través de l’ordinador 9 escales, 6 plataformes i unes baranes. “Només per fer les escales vaig tardar fins a tres setmanes”, diu. També va haver d’animar un holograma per sobre del Plait (vídeo real). Les últimes setmanes les va passar esculpint una pedra. “Sona molt avorrit, però em van donar molta llibertat creativa per fer-la. Vaig aprofitar per crear gran part del planeta”.

Sabaté acaba explicant que l’experiència va ser “magnífica” i que l’important va ser tot el que va aprendre, deixant a banda el sou que va tenir. Un dels avantatges de què va gaudir és que el seu germà viu a la capital danesa i, per tant, va tenir allotjament cada dia que va ser a Copenhaguen. Aquesta setmana, l’empresa danesa ha obert noves places de feina, les quals Sabaté ja ha sol·licitat esperant poder tornar al país nòrdic.
Després d’acabar l’ESO, Sabaté va fer un grau mitjà de web i multimèdia a l’escola d’Art Arsenal de Vilafranca. Aquest jove de 23 anys, veí de Guardiola de Font-rubí, es va acabar graduant en Animació en l’especialitat 3D per l’escola IDEM de Barcelona.

També et pot interessar

Comentaris