Es construirà un tercer carrill a la C-15 entre Vilafranca i Capellades

FOTO: ACN
14/09/2021 - 16:57h

Els treballs per millorar la seguretat a l’Eix Diagonal tindran un cost de 79 milions d’euros i començaran a finals d’aquest any

El Govern ha aprovat modificar el contracte de concessió d’obra pública de l’Eix Diagonal amb l’objectiu d’impulsar la millora de la funcionalitat i la seguretat viària en el tram que va de Vilafranca del Penedès a Igualada.

Així, a proposta del vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i de Territori, Jordi Puigneró, han donat llum verda a l’execució de les obres, valorades en 79 milions, i que tindran com a principals millores la construcció, entre Vilafranca i Capellades, d’un tercer carril i la instal·lació d’un separador central per facilitar els avançaments, la fluïdesa de la circulació i reduir el risc d’accidents frontals.

També es preveu el desdoblament d’un tram entre Capellades i Igualada.L’Eix Diagonal està format per les carreteres C-15 i C-37. Uneix Vilanova i la Geltrú amb Manresa i connecta el Garraf, l’Alt Penedès, l’Anoia i el Bages. En funcionament des del 2011, ha potenciat tant les comunicacions intercomarcals com les de més llarg recorregut i ha esdevingut artèria de la xarxa viària, ja que, a més, permet connectar amb altres vies vertebradores com l’Eix Transversal (C-25), l’AP-7, la C-31, la C-32, i l’A-2. A més, ha contribuït a potenciar l’activitat econòmica al seu entorn i ha obert noves possibilitats d’intercanvi.

El juliol de 2018, just ara fa tres anys, l’aleshores conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, anunciava el projecte de millora de la carretera C-15, una actuació pressupostada en 90 MEUR, que consistia a desdoblar els trams de major afluència de trànsit. En concret, l’actuació consistia a implantar un tercer carril entre Vilafranca del Penedès i Capellades, mentre que entre Igualada i Capellades es preveia desdoblar la via en els dos sentits de la marxa. El calendari inicial era que les obres arrencarien el 2020 i durarien dos anys, però les previsions s’han anat allargant.

Segons ha pogut saber l’ACN, les obres aprovades per l’executiu podrien començar abans d’acabar el 2021 i es podrien perllongar fins a dos anys. Entre Vilafranca i Capellades es transformarà l’actual carretera 1+1 a una carretera 2+1. A més, es col·locarà una barrera fixa al mig per evitar els xocs frontals. Amb aquesta mesura, es pretén millorar la seguretat viària i evitar així els accidents frontals i frontó-laterals.

Precisament, el tram entre Igualada i Capellades és un dels que registra més accidentalitat. L’últim accident mortal va tenir lloc el passat 25 de juny a l’altura de La Pobla de Claramunt. Una veïna de la Garrotxa de 30 anys va perdre la vida després de patir un xoc frontal amb un turisme.

També et pot interessar

Comentaris