Indignació a Calafell pel tancament d’oficines bancàries al municipi

05/08/2021 - 10:27h

El Poble i Segur es queden sense sucursals i fins i tot sense els caixers que encara funcionaven, que s’estan desconnectant

L’Ajuntament de Calafell ha aprovat per unanimitat una protesta pel tancament d’oficines bancàries al municipi que s’està produint en els últims dies, una situació que s’ha vist agreujada perquè els caixers automàtics que quedaven operatius a les sucursals bancàries estan sent desconnectats per les entitats.

En el darrer ple municipal, tots els grups van denunciar aquesta política dels bancs, que limita l’accés als serveis bancaris presencials i personals a nombrosos sectors de la població, especialment les persones que tenen més dificultats per desenvolupar-se amb eines digitals, com la gent gran.

També es va criticar enèrgicament el fet que dos dels tres nuclis del municipi (el Poble i Segur) s’han quedat sense cap sucursal, i que els clients de les entitats han de desplaçar-se obligatòriament a les oficines que encara funcionen al nucli de la Platja, o fins i tot a altres municipis.

Aquestes manifestacions es van fer arran d’una moció presentada pel grup municipal d’En Comú Podem Calafell que planteja la necessitat de regular la prestació d’uns serveis mínims, de qualitat i arreu del territori, que garanteixin a totes les persones una atenció personalitzada i adequada a les seves necessitats.

El consistori dona tot el suport als coŀlectius de persones afectades pel tancament generalitzat d’oficines bancàries i la supressió o reducció de l’atenció personalitzada al municipi, que ha provocat l’exclusió d’aquestes persones dels serveis bancaris, com és el cas de bona part de la gent gran, i considera indispensable l’atenció personalitzada per a les persones que, a causa de la bretxa digital, no tenen accés a la banca digital ni als caixers automàtics.

En els acords de ple, l’Ajuntament demana que les empreses revisin els protocols d’atenció al públic, recuperant el tracte personal i amb una bona qualitat de servei, i també exigeix que les entitats bancàries garanteixin el servei al conjunt del territori de Catalunya i als tres nuclis del municipi de Calafell, amb atenció directa.

El consistori també insta el Govern de la Generalitat a impulsar la regulació perquè les entitats financeres ofereixin uns serveis personalitzats mínims que garanteixin la igualtat d’accés a totes les persones als serveis bancaris amb una atenció adequada a les seves necessitats i a tot el territori.

A més, també insta el Govern de la Generalitat a l’obertura d’expedients informatius sobre les comissions que cobren les entitats financeres pels diferents serveis que s’ofereixen i determini si aquests són causa o poder ser causa d’exclusió financera, i sobre els tipus d’interès que s’apliquen a determinats préstecs personals i determini si es considera una pràctica d’usura prohibida pel Codi Civil Català, i actuï en conseqüència davant les entitats bancàries.

A més, el consistori demana al Ministeri de Consum que impulsi més mesures per protegir els consumidors i consumidores més vulnerables de les comissions i pràctiques abusives i de l’abandonament del tracte personalitzat i proper per part de les entitats financeres.

També et pot interessar

Comentaris