Pas endavant en una major transparència dels ajuts de serveis socials a Vilafranca

07/07/2021 - 16:54h

El consistori ha aprovat un nou reglament i posa en marxa una web on es poden consultar tots els requisits i formes d’accés

El tinent d’alcalde de l’Àrea de Serveis a les Persones i Promoció Social, i regidor de Drets Socials, Ramon Zaballa, ha presentat el nou Reglament Municipal Regulador de Prestacions Econòmiques de Caràcter Social, acompanyat de la cap tècnica de la regidoria, Montse Domènech i de la coordinadora, Montse Albet.

El document regula amb seguretat jurídica les diferents prestacions socials que atorga l’Ajuntament i és fruit del treball conjunt dels Serveis Socials i els Serveis Jurídics municipals, amb la clara voluntat “d’endreçar els ajuts que ja s’estaven donant i dotar-los de la màxima transparència, seguretat jurídica i objectivitat”. En aquest aspecte, el regidor ha assegurat que el reglament “pretén mantenir viu l’ascensor social sota dos principis: la igualtat d’oportunitats i la justícia social i redistributiva”.

Tant Ramon Zaballa com Montse Domènech han insistit que darrere de cada ajut, excepte en els que són d’urgència i que tenen a veure amb l’alimentació, “hi ha un pla de treball amb el seguiment professional en el qual la família que rep l’ajut es compromet a posar de la seva part per revertir determinades dinàmiques o despeses. Ha d’haver-hi una necessitat i voluntat de canvi”. De fet apunten que en alguns casos, si la família en qüestió no compleixen de forma reiterada el pla de treball, es podrien arribar a treure les ajudes no essencials. “Som un servei d’acompanyament, amb una tasca d’empoderament, no un banc”, ha afirmat el regidor.

El document del reglament, els ajuts i els requisits per a obtenir-los es podran consultar a partir del proper dilluns 12 de juliol a la web https://dretssocials.vilafranca.cat/ajuts, on la informació està ubicada d’una manera clara i entenedora. Les prestacions es troben agrupades per tipus d’ajuts en les categories següents: necessitats bàsiques, manteniment de l’habitatge, atenció socioeducativa, atenció sanitària, desplaçaments i altres ajuts.

Pot demanar una prestació qualsevol persona i/o unitat familiar de convivència que es trobi en una situació de dificultat socioeconòmica i que amb l’atorgament d’un ajut sigui possible contenir o evitar l’empitjorament de la situació de necessitat.

Pel que fa a la renda de la unitat familiar de convivència, ha de ser igual o inferior a l’IRSC (Índex de Renda de Suficiència de Catalunya) i no s’ha de disposar de béns immobles diferents de l’habitatge habitual, ni tenir accés a prestacions econòmiques atorgades per altres administracions, entre altres requisits.

Per accedir als ajuts cal presentar una sol·licitud, acompanyada de la documentació específica que es tramitarà presencialment a l’Oficina d’Atenció Ciutadana o telemàticament a la web de tràmits de l’Ajuntament https://seu.vilafranca.cat/. Un cop fet el tràmit, sempre es concerta una entrevista amb la persona usuària amb el personal tècnic de Serveis Socials per tal de valorar tant la documentació com la situació familiar.

També et pot interessar

Comentaris