Ganes de Terramar

FOTO: JONATAN MARTIN
Eva López
27/06/2021 - 12:36h

El festival que té lloc als emblemàtics Jardins Terramar reunirà una quinzena d’artistes del 29 de juliol al 13 d’agost a Sitges

Parlar del Festival Jardins Terramar no és només parlar de música. Terramar és molt més. Terramar és patrimoni, són trobades amb els amics, és natura, és gastronomia i és talent emergent. Terramar és tota una experiència.

Amb només tres edicions a l’esquena –i actuacions esteŀlars com les de Rick Asley, George Benson, Texas, Gloria Gaynor, Luis Fonsi o Joan Baez–, el festival de Sitges s’ha posicionat entre els cinc certàmens musicals de referència de Catalunya i ho ha fet a força d’oferir qualitat i diferència.

Després d’un any d’aturada obligada per la pandèmia de Covid-19, el Terramar torna enguany del 29 de juliol al 13 d’agost amb més força que mai, i amb el repte de seguir encisant el públic, com ja ha fet amb les més de 50.000 persones que han passat pel festival.


La recepta per aconseguir-ho? Un cartell eclèctic, amb propostes per als amants de la música d’ahir i la d’avui –Rosario, Sergio Dalma, El Barrio o Manel–, i una de les novetats més reclamades els anys anteriors: una completa oferta gastronòmica, que arriba aquest 2021 de la mà del grup gastronòmic penedesenc Cal Blay, i que es podrà gaudir abans i després dels concerts.

Perquè si alguna cosa tenen clara els organitzadors de la proposta és que Terramar és territori. Des que es va crear el 2017 el certamen ha apostat decididament per les coŀlaboracions amb empreses i administracions del Penedès, i segueix buscant la seva complicitat per teixir una oferta cultural que no se centri només a l’estiu, sinó que duri tot l’any.

“Les anteriors edicions ens han servit per generar marca, i ara volem que sigui útil els dotze mesos de l’any, però per això hem de comptar amb el suport del territori”, assegura Joan Ramon Rodríguez, codirector del Festival Terramar.

És cert que el Terramar ha aconseguit donar nom a espais oblidats com els jardins que donen nom al festival, i també ho és que s’ha convertit en un gran reclam per al públic forà. El 2019 només un 20% del públic era del Penedès, una tendència que els organitzadors del Terramar volen revertir. “Ens agradaria que la presència de públic penedesenc fos més elevada, perquè en definitiva som un festival del Penedès”, assegura Rodríguez.

Aquesta crida arriba en un any en què el Festival Jardins Terramar podrà acollir només la meitat de públic que acull normalment, per les restriccions imposades per la pandèmia. Malgrat la situació sanitària, la venda d’entrades (festivaljardinsterramar.com) avança a bon ritme, una prova de què hi ha ganes de Terramar.

Els imprescindibles

Una de les grans novetats que va presentar el Festival Jardins Terramar a l’edició 2019 va ser l’espai pop-up, un escenari destinat únicament al talent emergent del territori, Enguany, les restriccions per la pandèmica de Covid-19 desaconsellaven dur a terme un cicle en el format pop-up, però Terramar s’ha unit a l’Ajuntament de Sitges en l’organització d’Els Imprescindibles, un cicle que el consistori ja va dur a terme l’any passat i que enguany es traslladarà al Village dels jardins de Terramar amb l’objectiu de donar a conèixer una quarentena d’artistes locals.

Els imprescindibles tindrà lloc del 29 de juliol al 13 d’agost –les actuacions es faran abans dels concerts del festival– i s’hi podrà escoltar música, sessions de DJ i també hi haurà dansa. “El 2019 sabem que, com a mínim, 18.000 persones van passar pel pop-up. Això ens confirma que l’espai és ideal per la promoció dels artistes penedesencs”, apunta Joan Ramon Rodríguez.

També et pot interessar

Comentaris