Els clients valoren amb un excel·lent la campanya ‘Fira’t al maig’

Avatar
15/06/2021 - 16:26h

En la iniciativa impulsada per l’Ajuntament de Vilafranca hi han participat uns 5.000 compradors i 241 establiments, amb els VilaFrancs com a protagonistes

La campanya “Fira’t al Maig” desenvolupada a Vilafranca del Penedès durant el mes de maig ha estat valorada molt positivament tant per part dels establiments participants, com pels usuaris que han realitzat compres durant la campanya.

El regidor de Promoció Econòmica, Joan Manel Montfort, ha destacat que aquesta acció “és l’exemple de que davant d’inconvenients com la de no poder celebrar les tradicionals Fires de Maig, cal tenir la capacitat d’innovació per seguir impulsant l’economia i el comerç local”.

L’impacte econòmic ha estat de més de 228.570€ amb un gran èxit amb la venda de VilaFrancs, que van exhaurir-se dies abans del final de la campanya –el físics el 24 de maig i els virtuals el 26 de maig. Els compradors han valorat la iniciativa “Fira’t al Maig” amb un 9,04 i creuen majoritàriament que l’acció ha servit per incentivar el comerç vilafranquí. En el cas dels establiments participants, el 92% tornarien a participar en una campanya semblant, el 84% consideren que l’acció ha incentivat les compres i valoren la campanya amb un 7,68.

Èxit de venda dels Vilafrancs físics i virtuals

La tercera edició dels VilaFrancs –la primera va ser al juliol de l’any passat i la segona durant la campanya de Nadal– amb la incorporació dels VilaFrancs Virtuals ha estat molt ben rebuda pels usuaris.

En total es van posar a la venda 22.307 VilaFrancs Virtuals i 550 Vilafrancs Físics que van exhaurir-se el 24 de maig i 26 de maig respectivament. Aquest van bescanviar-se en 212 establiments dels 241 dels que participaven a la campanya, amb un total de 4.753 compradors físics i 125 compradors virtuals.


La procedència dels compradors també ha estat heterogènia. En el cas dels VilaFrancs Físics, el 69% dels usuaris son de Vilafranca del Penedès, el 12% son d’altres municipis de la comarca i el 19% d’altres indrets de Catalunya. En el cas dels VilaFrancs Virtuals, el 79% dels compradors son de Vilafranca del Penedès, el 11% de la resta de la comarca, el 7% d’altres parts del territori català i el 3% d’altres indrets de l’estat.

Valoració molt positiva per part de compradors i establiments

La valoració dels usuaris ha estat molt positiva en conjunt. En el cas dels físics, el 93% creu que la campanya ha servit per incentivar el comerç local. 3 de cada 4 han comprat a Vilafranca gràcies a aquesta acció i gairebé un terç d’ells era la primera vegada que adquirien VilaFrancs.

En el cas dels VilaFrancs Virtuals, el 96% s’estrenava al Marketplace local Vilafranca A Prop –fins a triplicar-se les vendes dins de la plataforma– i gairebé 2/3 parts d’ells s’han decantat per l’entrega a domicili de la seva compra. El 85% es mostren satisfets amb la seva compra i el 69% tornarien a adquirir VilaFrancs Virtuals. En aquesta cas, el 55% de les compres s’ha concentrat en el sector de l’alimentació.

La majoria dels estabiments participants diu que tornaria a participar en una acció semblant i valoren amb un 7,68 els VilaFrancs i amb un 7,25 la campanya “Fira’t al Maig”. El 84% d’ells creu que els VilaFrancs han incentivat les compres a la vila i el 45% afirma que ha venut més gràcies a aquesta iniciativa. A més, el 25% dels establiments ha tingut més vendes de les habituals.

Pel que fa als establiments participants al Marketplace Vilafranca A Prop, 10 d’ells era la primera vegada que operaven en aquesta plataforma. Montfort ha destacat aquesta dada com a molt positiva ja que “l’objectiu és seguir treballant aquest canal de comerç per arribar a consolidar-lo. Volem que més establiments s’hi donin d’alta i hi hagi molts més productes a la venda”.

Gastronomia i premis

Durant la campanya “Fira’t al Maig” 16 restaurants de Vilafranca del Penedès han ofert menús especials preparats per a l’ocasió. A més, 11 d’aquests acceptaven VilaFrancs. En total s’han servit 227 menús i s’han obsequiat els clients amb 46 ampolles de vi. Aquesta iniciativa ajuda a impulsar aquest sector molt castigat per les mesures sanitàries imposades per la pandèmia.

En el cas dels sortejos, en el dels 3.000€ d’automoció hi han participat 20 marques d’automòbil i 110 compradors. El guanyador ha estat Francisco Llambrich, de Sant Sadurní d’Anoia. En el cas del sorteig de maquinària agrícola, on hi participaven 7 empreses i 5 compradors, el guanyador ha estat Antoni Olivella, de Sant Pere de Riudebitlles. 

Montfort ha destacat l’esforç que han fet els establiments, sobretot perquè “l’acció dels sortejos és important a l’hora de consolidar vendes”. També ha destacat que és possible que no tots els compradors hagin participat en els sortejos ja que enguany no hi havia la possibilitat de participar mitjançant la butlleta física i tot havia de ser via online.

Pel que fa a les targetes regal de 20€ de Vilafranca Comerç, els guanyadors entre els compradors de VilaFrancs Físics han estat Víctor Garcia i Jaume Vendrell, de Vilafranca del Penedès. Pel que fa als compradors de VilaFrancs Virtuals els guanyadors han estat Montserrat Tamargo, de Vilafranca del Penedès i Carmen Romero, de Sitges.

També et pot interessar

Comentaris