Maridant Penedès

Un moment de la presentació de la iniciativa Picatast | Mallart
Judit Benages
02/06/2021 - 18:00h

La IGP Gall del Penedès i Mallart Artesans Xarcuters presenten un aperitiu que marida el Gall del Penedès IGP i els vins i escumosos del territori

Aquesta setmana s’ha presentat el Picatast, el nou aperitiu que marida dos productes genuïnament penedesencs: els vins i els escumosos i el Gall del Penedès IGP.

Es tracta, doncs, d’un aperitiu 100% de territori que pretén ser la nova manera d’assaborir i experimentar el Penedès i les seves tradicions. La campanya l’ha promoguda el Consell Regulador de la IGP Gall del Penedès i Mallart Artesans Xarcuters amb la finalitat de fer arribar el Gall del Penedès als cellers.

Segons ha explicat el president de l’IGP Gall del Penedès, Enric Ferré, al Penedès “hi tenim productes gastronòmics amb molta identitat, un dels quals és el Gall del Penedès, que només es venia per Nadal i era un producte molt estacional. Per això creiem que ha d’evolucionar i per aquest motiu n’hem fet diferents elaborats, per tal de poder-los consumir durant tot l’any”.

Ferré ha destacat la importància de la campanya per emmarcar-se com un pas més en la “construcció d’un tret diferencial del Penedès a nivell gastronòmic a través del gall del Penedès, un producte autòcton del territori”.

El president ha posat també èmfasi en la necessitat de donar continuïtat i noves formes de consum a aquest aviram i que això s’ha aconseguit gràcies al treball conjunt fet amb la Fundació Mas Albornà, impulsora de Mallart Artesans Xarcuters.

Per la seva banda, la directora de comunicació de Mallart, Cristina Barbacil, ha apuntat que l’objectiu és que els cellers “siguin els prescriptors d’aquest aperitiu, no només dels seus productes”. Barbacil ha fet una crida a la construcció conjunta de l’experiència Penedès de la mà dels celleristes, com a agents necessaris i creadors de sinergies.

PUBLICITAT

La idea és generar el “moviment Pica Tast” i sumar adhesions dels diferents elaboradors de vins i escumosos. En definitiva, es pretén “picar-los” perquè proposin un PICA TAST personalitzat als seus wine bars i cellers i aconseguir que els seus aperitius i tastos siguin autènticament 100% Penedès.

Així, entre l’u de juny i el 31 de juliol els celleristes adherits a la campanya oferiran als seus visitants l’experiència Pica Tast: cada celler maridarà els productes del gall amb els vins i escumosos que ells considerin més adients.

Productes diversos
Gràcies a l’aliança entre la IGP i Mallart Artesans Xarcuters s’han elaborat en exclusiva nous productes amb Gall del Penedès, els quals són ideals per a prendre com a aperitiu. D’una banda, el Paté rústic de Gall del Penedès. Un paté inèdit, 100% natural, cuinat a la catalana amb panses, orellanes i pinyons que recorda els rostits de festa major.

Es presenta, a més, un nou format més petit ideal per als aperitius. Però també s’ha treballat en les aletes de gall en escabetx, les quals són una aposta per la qualitat i la proximitat.

PUBLICITAT

La campanya ofereix una imatge gràfica fresca i un to despreocupat que juga amb el verb “picar” per tal de captar l’atenció i animar al repte. Compta amb diferents elements promocionals com una bossa de roba o un display amb un codi QR amb informació i la relació dels cellers adherits.
També contempla accions a les xarxes a través de vídeos i promocions.

Crear una experiència conjunta de Penedès és el full de ruta que persegueix la proposta. Fer territori és, segons els organtizadors, també fer Pica Tast i cal crear complicitats i aliances amb els agents de proximitat per a fer-ho conjuntament.

“Oferir en els cellers el Pica Tast permetrà als visitants i turistes la construcció de l’experiència Penedès a través dels sentits, perquè també el beuran i el tastaran i beneficiarà la consolidació de la identitat Penedès com a fet diferencial”, clouen.

També et pot interessar

Comentaris