Els vilafranquins podran opinar sobre com ha de ser la mobilitat a la vila

Avatar
09/03/2021 - 17:07h

S’obre un procés de participació per incentivar trajectes més sostenibles, ja sigui a peu, en bicicleta o transport públic

Vilafranca inicia un procés e participació ciutadana en el Pla de Mobilitat de Vilafranca (PMV), el primer que haurà tingut mai la vila i, segons ha apuntat el regidor d’urbansime, Francisco Romero, s’ha fet “després d’un treball en equip, multidisciplinar, subvencionat per la Diputació de Barcelona i elaborat i redactat conjuntament per l’empresa especialitzada Mcrit i l’equip tècnic de Mobilitat de l’Ajuntament”.

En el procés de participació ciutadana té un paper cabdal la web pmv.vilafranca.cat, on es pot trobar tota la informació al respecte i un qüestionari per a la ciutadania interessada

PUBLICITAT

Pel tinent d’alcalde, el Pla de Mobilitat serà una eina important de planejament de cara al futur de Vilafranca, del qual ja se’n començaran a veure concrecions en les diverses actuacions del Pla d’Intervenció Integral del Centre i del Carrer Comerç (PIICC), que incorporaran criteris del Pla de Mobilitat com ara incentivar els circuits a peu, en bicicleta o en transport públic. En definitiva, ja es comença a caminar cap a una mobilitat més sostenible i inclusiva.

El regidor de mobilitat, Aureli Ruiz, ha explicat que la diagnosi del pla dibuixa “una ciutat compacta, on un 70% dels desplaçaments interns es fa a peu i on es pot anar d’una punta a una altra en un màxim de 30 minuts caminant”.

El regidor ha definit alguns dels objectius del Pla de Mobilitat en la línia d’assolir les xifres que marquen tant la Unió Europea i l’Agenda 2030 pel que fa a reduir les emissions de C02 i la contaminació acústica.
En primer lloc, es pretén augmentar la qualitat de l’espai públic per afavorir els desplaçaments a peu, augmentar la xarxa de carrils bici tancant i ampliant el circuit actual, promoure el transport públic tant internament com cap enfora i fomentar un ús racional del vehicle privat.

A més, també es vol guanyar seguretat en els desplaçaments, promoure una xarxa d’aparcaments de pagament al centre i gratuït i/o regulat als barris, facilitar una xarxa de distribució de mercaderies racional, afavorir la qualitat de vida a la ciutat des del punt de vista de la qualitat de l’aire com de la contaminació acústica, i sensibilitzar la ciutadania “perquè sigui copartícip d’aquest canvi de concepció pel que fa a la mobilitat”.
Procés de participació

El procés de participació ciutadana tindrà dues línies, una oberta a qualsevol persona interessada i una altra de sectorial amb entitats i col·lectius de la Vila que tenen relació amb la mobilitat urbana.

PUBLICITAT

La participació oberta ja es pot formalitzar via formulari web a l’adreça pmv.vilafranca.cat. Qualsevol persona interessada pot fer una valoració de les línies estratègiques del pla, fer-hi aportacions i fins i tot pujar-hi documents o imatges d’exemples d’altres municipis que creuen que podrien incorporar-se a Vilafranca.

D’altra banda, ahir dijous va haver una sessió explicativa via l’aplicació Zoom, oberta a tothom, que tindrà lloc el proper dijous 11 de març, a les 18h. L’adreça per connectar-se a la sessió és https://zoom.us/j/92225326959?pwd=N0RzWlhGNzZYMUdxdzNRTDV2TkhwUT09

Pel que fa a la participació sectorial, aquesta constarà de dues sessions (dilluns 15 i dilluns 22) i s’hi convidarà a participar entitats, organitzacions, col·lectius, associacions de veïns i associacions de comerciants, que tenen relació amb la mobilitat urbana.

Un cop analitzades les dades del procés de participació, el proper pas serà l’aprovació inicial de la memòria del Pla de Molitat i, en paral·lel, la redacció de l’Estudi Ambiental Estratègic. El Pla de Mobilitat tindrà una vigència de 6 anys a partir de la data d’aprovació.

També et pot interessar

Comentaris