L’escola Baltà i Elias posa en marxa una comissió d’inclusió

15/02/2021 - 11:08h

Vol convertir-se en un punt de trobada de les famílies amb infants amb necessitats educatives especials i és aconseguir una educació inclusiva de qualitat

L’escola J. Baltà i Elias de Vilafranca ha posat en marxa una comisisó d’inclusió, que neix amb la voluntat de treballar i col·laborar amb l’escola i tota la comunitat educativa per tal d’aconseguir una educació inclusiva de qualitat. El grup es va començar a gestar durant el confinament entre un grup de famílies, ara s’ha constituït oficialment i ha entrat a formar part de la Junta de l’AMPA.

Des de la comissió expliquen que el que volen és una educació “que ha de potenciar i valorar la diversitat, comprenent i protegint les particularitats, i promovent el respecte i el dret a ser diferent. Ha de garantir la participació de tots i totes en els processos educatius, fent explícits així els drets de tots els infants i de les seves famílies”.

L’objectiu final d’aquesta comissió és, doncs, deixar d’existir. “Que no calgui una comissió específica, sinó que la inclusió sigui un eix transversal des d’on es vertebrin tots els espais educatius. Que es pugui esborrar l’adjectiu d’escola inclusiva perquè ja ni es contempli la possibilitat que una escola pugui no ser-ho.”, afirmen.

I, per arribar fins aquí, la coja ha començat a treballar. Entre els seus objectius a curt termini hi ha el de convertir-se en un punt de trobada de les famílies amb infants amb necessitats educatives especials, oferint suport i assessorament, així com recollint les demandes, propostes o opinions que aquestes famílies puguin tenir i fer-les arribar a l’escola i a l’AMPA. La voluntat és treballar conjuntament per dissenyar estratègies de millora de tots els espais educatius, des de les aules fins a les activitats extraescolars, passant pel servei de menjador o les festes i tradicions de l’escola.

També es vol encoratjar a les altres escoles de Vilafranca a formar la seva pròpia comissió d’inclusió, amb l’objectiu de crear una gran plataforma que serveixi per reivindicar els drets fonamentals dels alumnes amb necessitats educatives especials, dins de l’escola ordinària.

“A partir d’aquí comencem un camí” – afirmen les famílies membres de la Comissió – “un camí que serà llarg, amb molts esculls a superar, però que farem junts, escola, AMPA i famílies, i que de ben segur que ens portarà cap a un món millor”.

També et pot interessar

Comentaris