Inversió de 15,3 milions d’euros per a noves pistes a les instal·lacions d’IDIADA

Imatge aèria de les pistes de proves automobilístiques de l’IDIADA a Santa Oliva. (Fotografia: Applus+ IDIADA)
03/11/2020 - 14:14h

El projecte anunciat pel Govern català també inclourà instal·lacions per a vehicles connectats i autònoms

El Govern català ha aprovat aquest dimarts una inversió de 15,3 milions d’euros a l’IDIADA per construir pistes de proves i instal·lacions de vehicles connectats i autònoms a l’empresa amb seu al polígon industrial l’Albornar del Baix Penedès.

Concedida pel Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat a través d’Avançsa, aquesta subvenció té com a objectiu que l’empresa mantingui la competitivitat en el desenvolupament de sistemes avançats cap a la conducció autònoma.

La construcció del circuit de proves generarà fins a 243 llocs de treball anuals entre directes, indirectes i induïts i aportarà un PIB addicional de 12,3 milions d’euros. El Govern preveu que la meitat de l’impacte econòmic i creació d’ocupació recaigui sobre la comarca del Baix Penedès.

Un cop en funcionament, la pista aportarà un PIB creixent situat entre els 2,5 milions i els 4 milions d’euros anuals i suposarà la creació d’entre 50 i 80 llocs de feina. El Govern considera que el projecte de construcció i posada en marxa de la nova pista de proves és una “inversió estratègica” pel futur del sector de l’automoció i tindrà un “important” impacte en l’economia del país i en el Baix Penedès, una comarca que va patir de manera important els impacte de la crisi financera de 2008.

El complex IDIADA, inaugurat l’any 1994, és un camp de proves independent obert a diferents fabricants de vehicles, components i tecnologies i compta amb una superfície de 370 hectàrees. L’espai disposa de fins a dotze circuits que permeten simular el comportament dels vehicles en diferents condicions.

L’executiu català preveu que la integració de la pista d’assaig per a vehicles connectats i autònoms al centre tècnic d’Albornar incrementi el negoci ara gestionat per Idiada i reforci el centre com a proveïdor estratègic en el desenvolupament del vehicle i els seus components.

El disseny de les noves pistes s’integra dins de les ja existents, complementant i millorant l’oferta actual, i possibilita la seva utilització de manera independent a la resta. Les pistes i instal·lacions es construiran per fases, que començaran el darrer trimestre d’aquest 2020 i finalitzaran a mitjans de 2024. Totes les pistes tindran cobertura de diferents xarxes de telecomunicacions i comptaran amb zones d’assaig en autopista, entorn urbà o simulació d’obstacles, entre altres.

La zona d’assaig en autopista i zona interurbana consta d’una pista de 2.700 metres de longitud que simula un entorn interurbà i una autopista on es poden simular diferents tipus d’accessos i sortides, passos superiors i inferiors i interseccions. La pista de l’entorn urbà té diferents tipus d’interseccions urbanes, carres, edificis i mobiliari urbà.

El circuit d’IDIADA té també una pista de simulació d’obstacles i elements especials, específicament destinada a simular situacions extraordinàries que es poden donar a la via pública, com obres, accidents i canvis de rasants forts o sense visibilitat, entre altres.

Així mateix, hi ha una zona de túnel on es reprodueix la pèrdua de senyal de GPS o qualsevol tecnologia de posicionament del vehicle a mitjana i alta velocitat i en canvi de trajectòria.

Per últim, hi ha també tallers de preparació de vehicles. Davant l’increment de l’activitat prevista a les pistes d’assaig, aquest espai s’incrementarà amb la construcció de vuit nous tallers.

També et pot interessar

Comentaris