Un carril bici i per a vianants unirà Vilafranca i el límit dels Monjos

Judit Benages
06/10/2020 - 19:52h

Les obres s’iniciaran a principis de 2021, s’allargaran durant tot l’any i uniran l’avinguda de Tarragona amb la zona de la depuradora

Vilafranca tindrà aproximadament a finals de l’any que ve un carril bici i per a vianants que unirà la rotonda de la cruïlla de l’avinguda de Tarragona amb l’avinguda del Vendrell fins a la depuradora d’aigües residuals, al límit del terme municipal amb Santa Margarida i els Monjos.

A més a més, el govern vilafranquí ha explicat que l’Ajuntament de Santa Margarida i els Monjos també té en marxa el projecte per unir aquest carril-bici fins al seu nucli urbà a partir del seu terme municipal i, a més, cal tenir en compte que els Monjos ja té en marxa un carril bici fins a la Ràpita.

El projecte vilafranquí, amb un pressupost global de 1.640.000 euros, s’ha dividit en dos trams. El 1r, anomenat 1-3 i amb un pressupost d’1.249.000 euros, compta amb una subvenció del 73% del pla de polígons de la Diputació de Barcelona. El 2 tram, anomenat 4, té un pressupost de 391.000 euros que està finançant amb un 30% pels fons europeus FEDER.

PUBLICITAT

El primer tram té una longitud d’uns 2 km, abasta des de l’avinguda del Vendrell fins a l’Hotel Air Penedès, i té un termini d’execució d’obres de 10 mesos, mentre que el segon són uns 400 m amb un termini de 6 mesos i va des de l’Hotel Air Penedès fins a la depuradora. Tal com ha explicat el regidor d’urbanisme, Francisco Romero, les obres dels dos trams es podran fer en paral.lel.

El projecte preveu un carril segregat de la resta del vial i amb paviment diferenciat, el manteniment de l’arbrat existent i enllumenat tipus led. El projecte contempla superar amb seguretat les dues vies d’altes capacitats existents, la variant de la N-340 i l’Autopista AP7. “En el primer cas s’aprofitarà el túnel existent al c/ Calafell i el segon cas es farà un túnel soterrat a la rotonda de sortida de l’autopista a l’alçada de la depuradora. També es preveu la creació d’una àrea de descans.

El regidor de Promoció Econòmica, Joan Manel Montfort, ha destacat la transversalitat del projecte, que vincula urbanisme, medi ambient, mobilitat i promoció econòmica i l’aposta per la mobilitat sostenible que suposa “crear una connexió segura per a vianants i bicicletes des del nucli urbà fins al Centre Àgora passant per 5 polígons industrials, 4 de Vilafranca i un d’Olèrdola, amb un volum d’unes 200 empreses i uns 2.000 treballadors”. Montfort ha afirmat que només que un 10% dels 4.000 desplaçament que hi ha cap aquests polígons entre Vilafranca i els Monjos fossin en bicicleta, s’evitaria emetre 30 tones de C02 a l’atmosfera cada any

El regidor també n’ha ressaltat la millora de l’accessibilitat que suposarà el projecte per a les empreses amb façana a l’avinguda de Tarragona, allargant el teixit comercial de la ciutat i dignificant la zona, a més de fer-la més propera a tothom perquè s’hi podrà anar a peu de forma més segura.

L’alcalde Pere Regull ha destacat del projecte l’aposta per la mobilitat sostenible que “evitarà haver d’agafar el cotxe a molts treballadors” i per la modernització dels polígons industrials, que és fonamental “per lluitar contra la marxa d’empreses que estem vivint”.

PUBLICITAT

L’alcalde també ha incidit en el canvi d’imatge que suposarà per a una de les entrades a Vilafranca. “Serà un espai humanitzat i amb vida i una millora visual evident”, ha comentat.

Regull ha ressaltat, finalment, la xarxa de carrils-bici i d’itineraris per a vianants dels quals ja es pot gaudir com el que va cap a Moja o el camí del Vi i que serà ampliada en els propers anys amb els que estan previstos fins a les poblacions veïnes dels Monjos i de les Cabanyes.

També et pot interessar

Comentaris