Vilafranca fa un pas endavant en la seva seu electrònica

D’esquerra a dreta, Pere Regull i Aureli Ruiz mostrant la nova seu electrònica
30/06/2020 - 12:30h

Dels 260 tràmits administratius actuals, 245 es poden fer ja de forma telemàtica, una xifra que representa un 95% del total

L’Ajuntament de Vilafranca ha actualitzat la seu electrònica que tenia fins ara i n’ha ampliat els tràmits que es poden fer telemàticament, que ja arriben al 95% del total. Concretament dels 260 tràmits, 245 ja es poden fer per internet. La voluntat és, segons ha explicat el regidor d’àrea de serveis centrals i hisenda, Aureli Ruiz, “arribar al 99% perquè sempre quedarà algun tràmit que per temes legals no es podrà fer telemàticament sinó que haurà de ser presencial”.

Ruiz ha apuntat que la nova seu electrònica “és un pas més per aconseguir l’objectiu de transformar l’administració i fer-la 100% electrònica, un objectiu que forma part de pla d’evolució digital que l’Ajuntament va començar fa 10 anys”. De fet, fa més d’un any que el consistori treballava en la nova seu ja que ha hagut d’actualitzar un per un cada tràmit i veure de quina manera es podia activar la tramitació online.

Ruiz ha comentat que aquesta nova seu no només representa la renovació de la que ja existia sinó que, a més, “ha comportat la simplificació i optimització dels més de 260 tràmits que hi conté amb l’objectiu de facilitar la seva gestió a ciutadania, empreses i entitats”.

A la nova web s’hi podrà accedir des de qualsevol dispositiu electrònic a través de l’adreça web seu.vilafranca.cat i, per tant, s’ha volgut fer un pas també endavant per incorporar el mòbil com a mitjà d’accés a la web ja que, segons el govern, algunes persones no tenen ordinador però pràcticament tothom té mòbil.

L’Ajuntament recomana a la ciutadania que no disposi encara de certificat digital fer els tràmits a través de l’idCAT Mòbil, un identificador digital que el ciutadà pot donar d’alta de forma àgil i ràpida, en només dos minuts. Tots els tràmits digitals són gratuïts.

La nova seu electrònica conté un cercador on localitzar el tràmit que es vol fer, al catàleg de tràmits; també hi ha la icona “la meva carpeta”, que permet consultar l’estat de tots els tràmits que s’han realitzat”; i la pestanya IdCatMòbil, que permet identificar la persona usuària.

Segons Aureli Ruiz, el tràmit més habitual és el del volant d’empadronament, però també ha augmentat el d’inscripcions a centres escolars o activitats com la festa major petita en anys anteriors.

Per la seva banda, l’alcalde de Vilafranca, Pere Regull, ha destacat que el format intuïtiu i pràctic de la nova seu fa que una gran part de la població pugui accedir-hi sense que sigui necessari disposar de molts coneixements del món digital. Regull considera que la nova seu electrònica “és un avenç per a l’administració i per a la ciutadania: és un forma de millorar l’administració optimitzant els seus tràmits i és una millora per la ciutadania perquè supera la barrera del “vuelva usted mañana”, i poden realitzar els tràmits de forma més còmoda i sense cues”.

Regull també ha afegit que, quan s’hagi generalitzat l’ús de la tramitació virtual, “les despeses de personal de l’Ajuntament en 20 anys canviaran molt i podrem dedicar-nos a fer altres tipus de polítiques”.

També et pot interessar

Comentaris