Atrapats a Laos

Eva Fàbregas i Raffaele Lamicella
03/04/2020 - 20:00h

La vilafranquina Eva Fàbregas ens explica com ella i la seva parella s’han vist obligats a interrompre un viatge de quatre mesos per la pandèmia

Viatges truncats pel Covid-19. Amb l’estat d’alarma decretat pel Govern de l’Estat, la gran majoria de penedesencs que eren fora de viatge han volgut tornar a casa abans del que tenien previst i han hagut de fer front a canceŀlacions de vols, canvis d’itinerari d’última hora, trucades a les ambaixades i consolats i els nervis de veure el tancament de l’espai aeri d’alguns països, cosa que els deixava sense gaires opcions per tornar a Espanya. Molts d’ells, doncs, han viscut autèntiques peripècies que poc s’haurien imaginat fa uns mesos. Alguns d’ells ens ho han volgut explicar en primera persona, com és el cas de la vilafranquina Eva Fàbregas.

“Vam començar a viatjar l’1 de febrer i teníem previst estar a fora uns quatre mesos visitant Japó, Vietnam, Laos, Cambodja, Tailàndia i Malàsia. En aquell moment el virus encara estava focalitzat a la Xina i no hi havia cap restricció per viatjar.

El 4 de març vam arribar a Laos, i a mitjans de mes va començar a córrer la veu que les fronteres s’estaven tancant. Vam anar tan ràpid com vam poder a la frontera amb Tailàndia, ja que des de Bangkok és més fàcil volar a Europa, però a la meva parella, que és d’Itàlia, ja no el deixaven passar. Li demanaven el visat i un certificat mèdic que assegurés que no era portant del virus. Aquella mateixa nit vam agafar un autobús cap a Vientiane, la capital de Laos, per fer totes aquestes gestions.

Fins aleshores la situació estava tranquil·la, però fa uns dies ja van començar a haver-hi casos. Aquest dimecres ha començat el lock down i, per tant, molts hotels han tancat, com la majoria de restaurants. Som molts els europeus que estem aquí atrapats.

Aquest dijous hi ha un vol cap a Alemanya al qual estem inscrits. Si no hi ha cap problema i arribem a Europa, des d’allà haurem de comprar un altre vol cadascú cap al seu país”.