Mas Albornà gestiona cinc serveis dels que es consideren bàsics

02/04/2020 - 11:00h

Continua en marxa amb el servei de llar/residència, la neteja viària, la bugaderia, la neteja interna i les botigues Mallart Artesans Xarcuters

La situació excepcional en què ens trobem arran de l’epidèmia del coronavirus ARS-CoV-2, ha fet que la Fundació Mas Albornà, com moltes altres organitzacions del Tercer Sector, hagin hagut de modificar substancialment la seva activitat per a garantir el benestar de les persones.

Així, en base a les recomanacions del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya,  del de Treball, Afers Socials i Famílies i en coordinació amb propi servei de prevenció de riscos Mas Albornà ha posat en marxa un protocol d’actuacions i mesures: tancament de les activitats als usuaris del centre ocupacional, modificacions en els serveis al centre especial de treball (tot facilitant la flexibilitat horària, tancament d’alguns serveis, el teletreball a aquells que el poden fer, pactant casos individuals) o la implementació  de  protocols de prevenció (informacions sobre com rentar-se correctament les mans, visites de la tècnica de prevenció als diferents serveis), tancament al públic de les oficines centrals, entre d’altres.

Però per responsabilitat amb les persones i la societat també ha mantingut serveis indispensables, com l’assistència a les persones de la llar o del servei a domicili, la bugaderia, la neteja interna o la neteja viària. En total, la fundació dóna servei 5 àrees de les que es consideren essencials mostrant així el seu compromís amb les persones i amb els municipis:

  1. Servei de Llar-residència (3 pisos i una llar). Atenció les 24 hores a les 54 persones que viuen amb nosaltres i el servei de suport domiciliari a 11 persones que viuen a casa seva.
  • Neteja viària. A diferents municipis de la comarca, incloent Vilafranca del Penedès i reforç amb aigua a pressió per la desinfecció d’espais amb hipoclorit sòdic.
  • Bugaderia. Servei a la pròpia llar-residència, la residència de gent gran Inglada Via de Vilafranca del Penedès i l’Hospital Sagrat cor de Martorell.
  • Neteja interna. Les brigades s’encarreguen de la neteja i desinfeccció de les instal·lacions i al servei de llar-residència de Mas Albornà.
  • Botigues Mallart Artesans Xarcuters. Servei a les tres botigues a La Granada, Sant Quintí de Mediona i La Llacuna. Ofereixen alimentació i estan a ple rendiment com a servei essencial. L’obrador de la Llacuna també està a ple rendiment per al subministrament. 

No és una situació fàcil i es continua treballat permanentment per adaptar l’organització als canvis i novetats que les autoritats competents marquen: restriccions, tancaments de serveis… En tot moment la fundació segueix els dictàmens de les autoritats  seguint  els protocols de prevenció. Es tracta, docs, d’un exercici d’equilibri complicat per garantir el benestar de les persones, la sostenibilitat de l’organització i la continuïtat dels llocs de treball de les persones, un col·lectiu molt sensible a la integració laboral.

Afortunadament, Mas Albornà  compta amb una gran equip que està fent pinya en aquests complicats dies. Els professionals estan donant una lliçó de compromís vers el projecte social que cal agrair molt sincerament.

També et pot interessar

Comentaris