La CUP de Vilafranca considera una “temeritat” vendre el pisos del c/Migdia de forma directa

Un moment de la roda de premsa de la CUP de Vilafranca sobre els pisos del carrer Migdia
Judit Benages
29/01/2020 - 10:58h

La formació assegura que l’Oficina Antifrau està investigant la gestió que el govern vilafranquí ha fet d’aquests pisos

Després que fa uns dies el govern de Vilafranca aprovés per ple la venta directa dels pisos al carrer Migdia a la Fundació Amàlia Soler, amb el vot en contra de l’oposició, la CUP de Vilafranca ha fet aquest dimecres al matí per apuntar que, en la seva opinió, el que ha fet el govern és “una temeritat” ja que, segons han explicat, l’Oficina Antifrau està investigant aquest procés de venda directa, cosa que va donar a conèixer a l’oficina la mateixa CUP.

Els cupaires han comentat que l’Oficina Antifrau no es posa a investigar tots els casos que li arriben i, per tant, consideren que això vol dir que l’ens “ha vist alguna cosa sospitosa, que després potser queda en res, però de moment ha recollit la documentació i ho està valorant”. Per aquest motiu, diuen els cupaires, durant el ple van demanar que s’aturés aquest procés de venta directa fins tenir l’informe definitiu d’Antifrau.

PUBLICITAT

Des de la CUP es vol deixar clar que no diuen en cap moment que hi hagi “un benefici econòmic, però si sospitem que s’ha produït una mala gestió i posa en risc sectors vulnerables com és la gent gran”.

Els cupaires han recordat que porten anys denunciant públicament que tot el procés de venda directa dels pisos del carrer Migdia a la Fundació Amàlia Soler no s’ha gestionat correctament per part de l’equip de govern vilafranquí.

La formació ha explicat que el 2013, ja no va veure clar el conveni d’adquisició del terreny entre l’Ajuntament i el Centre Agrícol. Igualment el 2015, durant la signatura del conveni per la venda directa dels allotjaments entre l’Ajuntament i la Fundació Amàlia Soler, la representant de la CUP al patronat de la Fundació es va abstenir en la votació en tenir dubtes de què fos el procediment adequat.

El setembre de 2016 van denunciar públicament tot el procés de compravenda, i el novembre de 2018, després que la Generalitat emetés un informe desfavorable pel que fa a la venda directa i on s’explicitava que s’havia de fer via concurs públic, el van tornar a qüestionar i van demanar que s’aturés el procés d’adjudicació dels allotjaments. Donada la que consideren una manca d’atenció de les seves demandes per part de l’equip de govern de Vilafranca, el 12 de desembre del 2018 els cupaires van posar en coneixement de l’Oficina Antifrau de Catalunya un seguit d’indicis d’irregularitats econòmiques, de procediment i gestió, i d’índole legal, que van estar investigant des del juny del mateix any.

PUBLICITAT

Segons els va comunicar la mateixa oficina el 28 de gener del 2019, el director va ordenar iniciar actuacions d’investigació per aclarir els fets denunciats i actualment, segons els ha confirmat l’Oficina Antifrau de Catalunya, aquestes es troben en la fase de valoració del conjunt de la informació i la documentació recopilada i rebuda. És per això que durant el ple de l’Ajuntament de la setmana passada van demanar la retirada del punt i que s’aturés la compravenda perquè el procediment estava en mans d’Antifrau.

Els cupaires han fet memòria de les conclusions més importants que van presentar públicament a l’Oficina Antifrau de Catalunya el desembre del 2018. Pel que fa als possibles indicis d’irregularitats econòmiques han manifestat que s’ha posat en risc de descapitalització la Fundació Amàlia Soler i  que la qualificació com a allotjaments i no com a habitatges impossibilita als usuaris d’accedir a ajudes públiques i subvencions.

En l’àmbit de procediments i de gestió entenen que hi ha una pèrdua de control dels recursos per part de l’ajuntament en favor d’un ens privat limitant la capacitat operativa sobre els criteris de gestió i selecció, i han recordat l’aparició d’un informe tècnic en data de 2 d’agost de 2016 on s’informava de greus incompliments per part de l’empresa constructora i sobre els quals l’equip de govern no va generar cap expedient sancionador.

Per últim, en termes d’índole legal,  destaquen, entre d’altres, que, sempre segons ells, existia una voluntat des del principi de realitzar una venda directa per part del govern fet que està regulat per la llei, i no sent aquest el mètode correcte, tal com ja van manifestar des de la CUP de Vilafranca l’any 2016, l’afirmació de què la Fundació era mitjà propi o bé que el fons de finançament no és d’acord amb allò que es marca des de la Llei Municipal de Règim Local de Catalunya (LMRLC).

Finalment, des de la CUP han advertit que continuaran amb la feina de fiscalització del govern i denunciant qualsevol mala praxi, ja que consideren molt importants els àmbits de la transparència i la bona gestió que asseguren que manca a l’actual equip de govern de Vilafranca. I han expressat que es reserven el dret a dur a terme les accions que consideren oportunes si l’Oficina Antifrau de Catalunya hi veu algun indici d’irregularitat.

També et pot interessar

Comentaris