La Creu Roja implica un any més les famílies en la campanya Cap Infant Sense Joguina

Un moment de la presentació de la Campanya Cap Infant Sense Joguina
Judit Benages
20/11/2019 - 16:44h

L’entitat posa a la venta butlletes solidàries a un euro cadascuna per tal que tothom pugui col·laborar en la iniciativa solidària

Coincidint amb el Dia Internacional de l’Infant, la Creu Roja a l’Alt Penedès ha donat avui dimecres el tret de sortida de la Campanya Cap Infant Sense Joguina 2019-2020, que pretén fer arribar a tots els infants de la comarca en situació de vulnerabilitat, jocs i joguines noves per Reis.

La presidenta de l’entitat a l’Alt Penedès, Àngels Matas, ha explicat que enguany segueixen amb el canvi de model iniciat l’any passat en el qual es dona més empoderament a les famílies, que són les que escolliran -juntament amb un voluntari- la joguina per als seus fills o filles. I ho faran gràcies als diners aconseguits amb la venta d’unes butlletes solidàries que es venen a un euro cadascuna i que permetran que tothom pugui col·laborar en la iniciativa. Se n’han posat a la venta unes 4.000 i es podran comprar a la seu de la Creu Roja i també a una vintena d’establiments col·laboradors.

PUBLICITAT

Tot i la venta d’aquestes butlletes, que és l’eix central de la campanya, l’entitat manté els punts de recollida de joguines, tot i que destaquen que han de ser noves, no sexistes ni bèl·liques. L’any 2018 es van atendre al voltant de 600 infants d’entre 0 i 12 anys i Matas explica que el fet que es col·labori econòmicament i no comprant directament una joguina facilita que l’entitat pugui comprar joguines “als nens i nenes més grans, que a vegades costa més pensar que en vulguin una i ens trobàvem que en teníem moltes pels més petits però no pels infants de 9 o 10 anys”.

El coordinador de l’àrea de Serveis a les Persones i Promoció Social de l’Ajuntament de Vilafranca, Ramon Zaballa, ha apuntat durant la presentació de la campanya que “la joguina és important, però el joc encara ho és més. La joguina és l’eina, però el bàsic és la interrelació que es fa amb els pares, germans o amics i per això és molt important que la família pugui escollir quines joguines vol compartir amb els seus fills”.

PUBLICITAT

Zaballa ha comentat que s’ha passat ” d’un model assistencial a un d’educatiu, que dignifica les famílies i els infants i fa que caminem cap a una societat més justa, més solidària i més amable”.

El president de l’àrea de Serveis a les Persones del Consell Comarcal de l’Alt Penedès, Jordi Farré, ha felicitat la Creu Roja pels 26 anys de campanya i ha animat a tothom a col·laborar comprant butlletes.

També et pot interessar

Comentaris