El Vendrell vol millorar el carrer de les Quatre Fonts i un tram del carrer de l’Om

13/11/2019 - 19:00h

L’Ajuntament ha demanat una subvenció al PUOSC per al període 2020-2024

L’Ajuntament del Vendrell ha sol·licitat una subvenció del Pla Únic d’Obres i Serveis de Catalunya (PUOSC) per al període 2020-2024 per a la reordenació i millora del carrer de les Quatre Fonts, així com del carrer de l’Om (entre el mateix carrer de les Quatre Fonts i el carrer de la Cometa), amb la renovació total dels paviments, dels serveis urbans, de la senyalització i del mobiliari urbà.

Aquesta actuació, l’avantprojecte de la qual té un pressupost d’execució de 499.820,76 euros (IVA inclòs), té diversos objectius.

Un d’aquests és el de renovar i ampliar el conjunt de serveis bàsics (aigua, clavegueram, electricitat,  telecomunicacions,…) dels carrers afectats i que permetin fer una gestió més eficient, reduint consums energètics i evitant pèrdues en xarxes de distribució, així com fomentar la connectivitat tecnològica.

També es vol donar resposta al Pla de Mobilitat Urbana del Vendrell (2015-2020), que senyala com a prioritària la conversió en ús per als vianants d’aquest espai, dins del conjunt del nucli antic.

La millora de l’atractiu urbà com a estratègia per la dinamització comercial del centre de la vila, millorant-ne un dels principals accessos i ampliant l’illa de vianants, és un altre dels objectius marcats.

I també ho és dignificar aquest espai del nucli antic del Vendrell que té un interès patrimonial i històric, ja que està comprès entre la Riera de la Bisbal amb el Pont de França (infraestructura de l’any 1888 i recollit a l’Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya) i el Portal del Pardo (monument històric, Bé Cultural d’Interès Nacional i que correspon a un palau dels segles XVI-XVII d’estil gòtic tardà/renaixentista).

També et pot interessar

Comentaris

1336