El sector turístic de la Costa Daurada treballa per una oferta familiar durant tot l’any

30/10/2019 - 06:00h

Una vuitantena d’agents es van reunir al Vendrell per parlar de l’oferta turística adaptada als infants

El Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona va reunir aquest dilluns al Vendrell una vuitantena d’agents turístics en una nova sessió de treball del projecte d’especialització i competitivitat TurisTIC en família.

En aquesta sessió es va parlar de crear productes i serveis turístics que atreguin les famílies i s’adaptin a les seves necessitats durant tot l’any a la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre. Aquest és el principal repte que el sector té per endavant per aconseguir ser un autèntic referent mundial en turisme familiar els propers anys.

La directora del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, Marta Farrero, va presentar un estudi sobre la demanda turística en l’acte celebrat a la Vil·la Museu Pau Casals. L’esmentat projecte PECT turisTIC que lidera l’organisme turístic de la Diputació inclou tres operacions: Platja innovadora, Vinya en família i Patrimoni cultural.

Per aconseguir el repte de crear productes i serveis turístics familiars tot l’any, el sector coincideix que cal apostar per la creació conjunta de productes i de serveis amb una visió integral que incorpori una oferta turística diversificada. I també remarca que cal una desestacionalització amb activitats que no es limitin als períodes de més demanda, així com apostar per posar els infants i les seves necessitats en el centre d’aquesta nova oferta.

Productes turístics integrals
L’estudi de la demanda presentat al Vendrell revela que, en el moment de triar la destinació turística, les famílies que visiten la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre tenen en compte aspectes genèrics com la comunicació viària, l’existència d’oferta diversa per als infants i l’activitat fora de temporada.

Pel que fa als diferents productes turístics, demanden una oferta de platja més activa i segura, una activitat enoturística combinada que inclogui als infants, o visites teatralitzades i interactives als espais culturals.

Els visitants de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre troben a faltar, en canvi, horaris més adaptats a les famílies, tant en les visites i activitats, com en l’oferta de restauració.

El sector turístic coincideix que aquests són aspectes en els quals cal treballar, com també en oferir més informació de servei i reserves en temps real gràcies a la tecnologia, que la informació estigui en els diferents idiomes dels visitants, o augmentar l’oferta amb un fort component experiencial.

En el decurs de la jornada al Vendrell es va donar a conèixer l’operació Plataformes TurisTIC en família, liderada pel centre tecnològic Eurecat, pel desenvolupament d’una plataforma tecnològica per a la gestió de recursos i serveis turístics de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre. Aquesta acció s’alinea amb les necessitats detectades pels agents turístics i amb les propostes de millora que plantegen. L’eina permetrà facilitar l’accés dels visitants a la informació i els serveis, així com interactuar amb els equipaments i les experiències durant les seves estades.

Les xarxes d’agents de les diferents operacions que lidera el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona en el marc del PECT TurisTIC en família tornaran a reunir-se properament.

Projecte d’Especialització i Competitivitat Territorial
La Diputació de Tarragona destaca que el PECT TurisTIC en família és un projecte de recerca i innovació que ha de marcar un abans i un després en el turisme de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre, un punt i a part en la seva definició i gestió com a destinacions turístiques familiars.

D’aquesta manera, s’assegura que la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre es converteixen en un observatori i laboratori europeu de referència en tecnologies i tendències en turisme familiar.

També et pot interessar

Comentaris