“El disseny de la pàgina web del 3d8 s’ha pensat perquè pugui perdurar”

Aquells nois tan simpàtics
Joan Monsarro, el primer per l’esquerra, i Àlex Suárez, a la dreta, amb l’equip d’Aquells nois tan simpàtics.
17/05/2019 - 08:05h

Joan Monsarro i Àlex Suárez són els fundadors de l’agència de comunicació “Aquells nois tan simpàtics”, la responsable de la renovació del nou web del 3d8.

En aquesta entrevista expliquen els criteris que han seguit en aquest procés i reflexionen sobre els reptes que afronten els mitjans de comunicació.

L’encàrrec era fer una web per a un mitjà de comunicació. Era un repte per a vosaltres?
Cada projecte és una aventura i un nou repte. Encara que hagis realitzat projectes similars, tots tenen les seves particularitats. A més, sempre hem d’intentar que siguin singulars, que es diferenciïn de la resta. D’altra banda, sent del Penedès ens feia il·lusió i alhora respecte renovar la pàgina web d’un diari tan conegut en tota la comarca.

Per on vau començar, què era el primer que havíeu de considerar?
Primer de tot, per definir el que volem aconseguir, vam analitzar el web actual i vam valorar quines millores gràfiques, de contingut i usabilitat volíem implementar, sempre segons les necessitats del setmanari. El 3d8 en paper és un setmanari, però en la versió web es converteix en un diari digital que ha de ser fàcilment actualitzable dia a dia.
Ara pots accedir a les notícies de forma més ordenada i moure’t entre les notícies utilitzant les categories de població, comarca o temàtica que es poden inserir en cada notícia o tenir notícies relacionades a cada article.

Amb quins objectius i quina filosofia heu volgut impregnar el nou el3devuit.cat?
D’entrada volíem ser fidels als colors originals del setmanari: el vermell. La nostra intenció era que el nou web del 3d8 transmetés modernitat, amb un disseny net i actual, ja que alguns webs de diaris volen mostrar tant de contingut que en moltes ocasions resulten caòtiques per a l’usuari. Volíem que fos intuïtiva, fàcil de navegar per a qualsevol usuari i que ens facilités l’accés a més informació que l’antic web. En resum, una pàgina equiparable a qualsevol diari digital d’àmbit nacional.

Coneixíeu la marca?
Com que els dos cofundadors d’Aquells nois tan simpàtics som del Penedès, coneixem El 3 de vuit des de tota la vida. De fet, el tenim associat com el setmanari que et dona un plus més d’informació sobre el Penedès, i posar-te al dia sobre l’actualitat de la comarca, i trobar informació que no pots trobar en un diari generalista. És el diari de referència de l’Alt i el Baix Penedès.

Creieu que convenia fer la renovació digital del 3d8?
Diríem que no era només convenient, sinó que era obligat fer-la com més aviat millor. Avui dia, la majoria de notícies es llegeixen a través de la xarxa. Encara que el paper és atractiu per un part del públic, potser els més nostàlgics a aquest format, molts usuaris de més de 40 anys combinen el paper amb el format digital. En canvi, d’altres, com per exemple els millennials (nascuts entre 1980 i 1994) que s’adapten de manera ràpida als canvis tecnològics o els centennials (del 1994 fins al 2010) que han nascut amb un mòbil sota el braç són molt exigents amb els webs que visiten. Connectivitat i immediatesa és el present i el 3d8 no podia quedar-se enrere.

Treballeu molt per a empreses penedesenques?
El nostre estudi és a Barcelona però sent del Penedès i coneixent molt bé l’actualitat i la realitat de la comarca treballem amb força empreses. Actualment estem desenvolupant tota la campanya de Penedès Secret a través d’enoturisme Penedès i els nous materials promocionals de Turisme de Sant Sadurní d’Anoia. Hem treballat i treballem amb la multinacional Zeelandia, les bodegues Codorniu, Bach, Artcava, Rexach Baqués, Olivella Galimany, Giró Ribot i Descregut, l’empresa de cafeteres Oroley, Turisme de Calafell , Mas Albornà o la mostra de vins Riudevins, entre d’altres. També vam realitzar la imatge de la FM de Vilafranca l’any 2015 amb la campanya “Vine a fer història”.

La subscripció combinada amb els ingressos per publicitat és un bon model que està guanyant terreny i que estan aplicant els mitjans de comunicació que aposten per la informació de qualitat

Què oferiu, exactament?
Des de la creació de la nostra empresa, l’any 2011, la part on-line i off-line ha tingut el mateix pes a l’hora de desenvolupar projectes. Actualment ens definiríem com una empresa de branding que ofereix serveis 360º. Una marca ha de desprendre màgia i nosaltres ajudem les empreses o entitats a ser singulars, diferents, atractives davant un públic cada cop més exigent. Els ajudem a desprendre aquest màgia. I com ho fem? Doncs segons les necessitats de cada client. Des de l’estratègia de màrqueting, definir el posicionament, crear un logotip, llibre d’estil fins a la pàgina web, ecommerce, campanyes per a xarxes socials, disseny de packaging o audiovisuals. Tot el que fem ha de definir qui ets i qui vols ser en els pròxims mesos o anys i com t’agradaria que la gent et veiés. Tot el que comunica una marca forma part del branding i s’ha de cuidar molt bé si volem assolir els nostres objectius.

Heu tingut en compte la interacció dels usuaris?
És fonamental per l’èxit del web la interacció amb els usuaris. D’entrada el web del 3d8 s’ha dissenyat i programat perquè tingui una bona usabilitat: és de fàcil navegació, és de fàcil accés a trobar la informació i té una interfície web agradable. D’altra banda, qualsevol informació que hi ha al web es pot compartir en les diferents xarxes socials. Qualsevol usuari pot col·laborar enviant actes a l’agenda, i els subscriptors poden fer comentaris a les notícies i accedir a l’hemeroteca i descarregar-se els pdf de l’edició impresa del setmanari.

Quines novetats es poden trobar els usuaris en la nova pàgina web?
Hem afegit apartats com la galeria de fotografies, els apartats amb fitxes per a empreses dins els apartats “Economia” i “Vins i caves”, a Cultura hi podeu trobar una agenda d’actes i agenda castellera, la cartellera de cinema, una secció amb les entrevistes del diari, l’apartat Gastronomia, amb receptes, i un llistat dels restaurants de la comarca, apartats del diari que ara no es reflectien en la pàgina.

El 3d8 ha optat per introduir un model digital que fomenti la subscripció. La fórmula de pagament va guanyant terreny entre els mitjans de comunicació?
Principalment als Estats Units, però també en altres països s’ha intentat fomentar els ingressos per subscripcions. New York Times, per exemple, ha estat un diari que ha donat un impuls a la subscripció en relació als ingressos per publicitat. Creiem que el futur és apostar per un periodisme de qualitat, oferir a l’usuari articles amb més informació que els que et poden donar altres mitjans. Per tant, la subscripció combinada amb els ingressos per publicitat és un bon model que està guanyant terreny i que estan aplicant els mitjans de comunicació que aposten per la informació de qualitat.

Internet és un camp en constant evolució i canvi. Quan s’haurà de tornar a renovar la web del 3d8?
El disseny de la pàgina web s’ha pensat perquè pugui perdurar. En canvi, s’ha d’estar en constant manteniment si es vol estar al dia de les novetats i tendències a Internet. Seria agosarat per la nostra part predir quan s’haurà de canviar la pàgina web però podem assegurar que amb un bon manteniment s’allargarà la vida de la pàgina web del 3d8.

A banda de la simpatia, què més defineix l’agència “Aquells nois tan simpàtics”?
Som una empresa propera, ens agrada conèixer els nostres clients. De fet, intentem ser un braç més de la seva estructura. Treballem des de la confiança que t’ofereix el comerç de proximitat. Som flexibles, ja que podem ampliar fàcilment el nostre equip segons el projecte i ens apassiona crear noves marques, tocar-les i tastar-les.

També et pot interessar

Comentaris