El PP de Vilafranca es compromet a millorar les infraestructures

Judit Benages
14/05/2019 - 10:07h

Els populars vilafranquins insten al govern a arribar a un acord amb ADIF sobre l’AVE

 

El PP de Vilafranca ha presentat aquesta setmana les seves propostes per millorar la xarxa d’infraestructures a Vila, cosa que s’ha compromès a fer arribant a acords amb Adif i amb el Ministeri d’Interior. Concretament, el cap de llista dels populars a la vila, Miquel Tarrada, ha explicat que el que demanen és que el govern arribi a un acord amb ADIF per acabar les obres del cobriment de la via i renovar l’estació.

Creuen que això és essencial també per una qüestió econòmica ja que, segons els populars, l’Ajuntament deu 23,5 milions d’euros per la cobertura del tren, una quantitat que el govern té congelada fins que s’acabin les obres però des del PP consideren que d’aquests diners es podrien descomptar 5,3 milions per modificacions del projecte efectuades per ADIF i executades i pagades per l’Ajuntament. Aquest fet, segons Tarrada, faria que l’Ajuntament “pogués destinar aquests diners a cobrir altres necessitats”.

Segons ha explicat l’excap de línia de Vilafranca, José Maria Arroyo, l’any 2004 es contemplava un projecte de reforma de l’estació de tren que incloïa el soterrament de les vies de la llosa en tota la seva extensió, rebaixar tota la zona, incloent-hi la de l’ample ibèric, i la instal·lació de vies que fessin operativa l’estació de cara al futur (entre les quals la via 3 que permetria el canvi de vies).

Pel que fa a l’estació de Rodalies, a més dels ascensors i escales mecàniques, estava projectada la millora dels espais, amb l’ampliació de vestíbul i una pèrgola sobre la llosa, a més d’eliminar les barreres arquitectòniques.

PUBLICITAT

Segons Arroyo, però, el projecte no va tirar endavant “per culpa de l’administració Zapatero, que ni va rebaixar la via d’ample ibèric, ni va cobrir tota la llosa i,a més va reduir la tercera via, fet que obligava els trens a rotar a l’estació de Santa Margarida i els Monjos”. Sempre segons els populars, l’any 2013 amb el PP de nou al govern espanyol, i de la mà de la diputada sadurninenca Dolors Montserrat, el PP de la comarca va mediar per reprendre el diàleg entre ADIF i l’Ajuntament.

Per tots aquests motius, des del PP de Vilafranca es comprometen a arribar a un acord amb ADIF, pagant el que es deu i fent que l’ens gestor acabi les obres a Vilafranca. A més, altres propostes dels populars en matèria d’infraestructures són finalitzar la llosa de cobertura de la zona de l’estació i ampliar-la fins al pont de Moja, la reducció de la velocitat dels trens AVE al seu pas per Vilafranca per evitar vibracions i minimitzar l’impacte sònic, passar les actuals rotacions dels trens de Martorell a Vilafranca, fet que permetria un increment del servei de Rodalies amb Barcelona i també la connexió directa amb la Universitat Autònoma de Barcelona.

També consideren imprescindible que Vilafranca tingui una parada de regionals, instal·lar un tercer carril en l’estació central perquè els trens AVE puguin parar i habilitar per al trànsit de viatgers el PAET (Puesto de Adelantamiento y Estacionamiento de Trenes) de Vilafranca per prestar el servei de trens AVE, ALVIA i AVANT. Totes aquestes propostes són, segons els populars, factibles d’aconseguir sempre i quan hi hagi voluntat política i ganes de trobar acords.

També et pot interessar

Comentaris