La imatge de l’fm de Vilafranca girarà al voltant d’un receptari popular folklorikofantàstic

27/02/2019 - 16:30h

Aquest dilluns, al restaurant Casa Joan de la plaça de l’Estació de Vilafranca, es va presentar la imatge gràfica de la festa major de Vilafranca 2019. Una imatge que recull l’herència del pop art per explicar-la a través dels sabors.


Els administradors de “la més típica” van explicar que el projecte l’han encarregat a l’estudi gràfic Ladyssenyadora després d’un procés de selecció. El quintet va proposar l’encàrrec a tres empreses i, finalment, va ser Ladyssenyadora l’escollida perquè “era la que més s’ajustava al que nosaltres volíem”, van explicar. “El projecte que ens van presentar s’ajustava molt a la imatge que nosaltres volem transmetre i dona joc a la participació ciutadana”, va raonar una de les administradores.

Ladyssenyadora va ser l’autora de la imatge gràfica de les festes majors del 2010 i 2011 i finalment va mostrar un primer logo de la festa major que amb els dies i conforme vagi acostant-se la festa major podrà canviar de color i també hi haurà factors externs que hi intervindran, és a dir hi haurà elements que podran conviure amb un logo que serà viu. “La nostra intenció és jugar i hem acabat fent un manifest per aglutinar les nostres idees”, va dir Raimon Benach en nom de l’estudi gràfic a l’hora de presentar el logo. Aquest és el manifest que va llegir “Els pobles s’expliquen i s’entenen per mitjà de la seva gastronomia.

Les menges són cultura, tant tradicional com contemporània, i quina millor manera d’explicar la Festa Major de Vilafranca del Penedès que amb plats i àpats de tota mena i condició. Recollim l’herència del pop art per oferir un espectacle de varietats, on cada element de la festa és concebut com un número únic i especial. Redoble de panderos… Més difícil, encara! Això va d’esfilagarsar i jugar amb els sentits i els significats. Va de baixar de pedestals i fer una volta més a la rosca. O dues, o cinc. Va de dessacralitzar allò més gloriós i abraçar la irreverència. Això són un grapat d’esquetxos perquè la festa arribi també al sentit del gust, i n’hi haurà de dolços i de salats i també d’àcids i d’amargs. Passin i vegin i no tinguin por!”

La idea principal de la imatge gràfica girarà al voltant d’un receptari popular folklorikofantàstic on s’hi podran trobar tot tipus de menges com per exemple, aprendre a fer un brou de relíquies de sant Fèlix o descobrir la cuina àrab lligada amb la història dels Gegants de Vilafranca, l’Elisenda i el Ferragut. “Transitarem per diferents racons de la gastronomia”, va dir Benach.

Val a dir que a la presentació també es va voler recalcar que en la confecció del logo hi haurà agents externs que hi participaran en l’elaboració.

A la presentació també es va mostrar un petit vídeo on hi apareixia una persona mirant el moment de la tronada tot menjant peta zetas. Un vídeo que es pot visionar a través de les xarxes

També et pot interessar

Comentaris