IDIADA aposta per l’assaig en els vehicles autònoms

04/02/2019 - 13:04h

L’empresa iniciarà aquest mes la construcció d’unes instal·lacions al polígon l’Albornar en una superfície de més de 5 hectàrees i amb una inversió de 4 milions d’euros.

L’empresa Applus+ IDIADA que des dels anys noranta del segle XX té una important base de proves i d’investigació automobilístiques d’aproximadament 331 hectàrees al polígon industrial de l’Albornar, a l’interior de la comarca del Baix Penedès, iniciarà entre aquest mes de febrer i el març la construcció d’una nova zona d’assaig al mateix recinte i amb la voluntat de desenvolupar els tipus de vehicles autònoms i connectats. És per això que, segons ha pogut saber el 3d8, fins després de l’estiu, probablement de cara a posar-la en servei els mesos de setembre o octubre, l’empresa construirà una nova àrea de pistes de proves automobilístiques que ocuparà una superfície amb més de 5 hectàrees de terrenys asfaltats a la mateixa finca de l’Albornar i suposarà una inversió de 4 milions d’euros.

Aquest projecte s’endega a les poques setmanes que, segons diverses fonts, s’ha conegut la intenció inicial de l’institut d’investigació aplicada de l’automòbil, sorgit l’any 1991 a l’Escola Superior d’Enginyeria de la Universitat de Catalunya de fer una inversió que podria arribar als 100 milions d’euros als terrenys de Banyeres del Penedès que haurien d’acollir la base del Logis Penedès. Amb tot i per bé que el director general d’IDIADA, Carles Grasas, ha arribat a participar en alguna reunió del Consell d’Alcaldes del Baix Penedès, des de l’empresa Applus+ IDIADA no s’ha fet cap valoració al respecte i, per tant, tampoc no ha donat detalls d’aquella hipotètica inversió.

Proves de conducció autònoma
Les noves pistes que construirà IDIADA en els propers mesos complementaran l’oferta d’aquesta empresa implantada al Baix Penedès i que és líder mundial en disseny i enginyeria automobilística. Segons les darreres dades conegudes i que fan referència a l’any 2017, la companyia IDIADA Automotive Technology que és propietat d’Applus+ en un 80% i de la Generalitat el 20% restant té uns ingressos anuals de 1.583 milions d’euros i és present en 25 països d’arreu del món. La seva plantilla laboral, molta de la qual amb personal altament qualificat, s’apropa als 2.500 treballadors.

L’objectiu de les noves pistes serà poder fer proves automobilístiques sobre el que és la conducció autònoma i connectada i els sistemes d’assistència a la conducció. Com sempre i és habitual en l’institut automobilístic que ocupa quatre municipis del Baix Penedès (Santa Oliva, la Bisbal del Penedès, Banyeres del Penedès i Albinyana), les proves es faran preservant la confidencialitat absoluta amb els clients.

Projecte amb dues àrees de treball
Les noves pistes de proves de l’IDIADA, segons ha pogut saber també aquest setmanari, comptaran amb dues àrees de treball. Una servirà per als assaigs de la conducció de vehicles autònoms i els seus sistemes, mentre que la segona permetrà recrear situacions d’interseccions en àrea urbana i interurbana.

Fonts d’Applus+ IDIADA han explicat que les noves pistes de proves permetran múltiples assaigs automobilístics simultanis. De fet, permetran que fins a una desena d’equips de treball puguin desenvolupar en paral·lel i a les diferents àrees designades proves de sistemes d’emergència en frenada vehicle a vehicle, sistemes de detecció de vianants, sistemes d’avís de sortida de carril, assistents de manteniment de carril, sistemes de frenada automàtica en el creuament d’animals, sistemes de detecció del voral de la carretera, sistemes de detecció de l’angle mort i d’assistència automàtica de canvi de carril. Tot plegat en el marc del que està treballant, per al proper any 2020, el programa europeu d’avaluació d’automòbils nous en matèria de seguretat i que implica diversos països, l’anomenat Euro NCAP.

Segons la mateixa empresa automobilística, les noves pistes de proves que es construiran a les instal·lacions penedesenques d’Applus+ IDIADA donaran a l’empresa la flexibilitat de poder simular escenaris de circulació futurs, com les interseccions de vehicles a alta velocitat i simulacions d’autopistes.

Val a dir, finalment, que la zona d’assaig que començarà a construir-se en les properes setmanes comptarà amb totes les xarxes de comunicació necessàries per testejar la connectivitat dels vehicles elèctrics.

També et pot interessar

Comentaris