L’Arboç recrea la Guerra del Francès de fa 210 anys

07/06/2018 - 18:14h

L’Arboç commemora aquest cap de setmana els 210 anys de la Guerra del Francès.

Un dels actes més visuals es farà a la Plaça de la Puntaire, amb la recreació del “Combat de l’Arboç”, molt dur i cruent a la vila. Hi participaran grups militars de recreació històrica de l’època napoleònica: la 79th Cameron Highlanders, els Mariners de la costa, les Milícies Urbanes de Tarragona 1810, Voluntaris de Tarragona 1802-1809, el Regiment d’infanteria de línia núm.2 francès, el Regiment d’infanteria de línia núm.7 francès i els grups civils de recreació històrica de l’època: Trencadansa, Le temps du costume rousseillonais i Nautilus. En finalitzar el combat es farà una desfilada de les tropes pels carrers del centre de l’Arboç.

Un altre dels actes destacats serà la gran tronada pirotècnica per rememorar els sons de la Guerra del Francès. Serà diumenge a les 14h, al Sector de Mestral (entre el camp de futbola antic i l’Institut).

Mitja hora abans, es farà una ofrena floral institucional i salva d’honor als arbocencs que van morir durant la Guerra del Francès, a la Rambla de Josep Gener. I durant la mateixa jornada de diumenge es realitzarà el Toc de campanes a sometent i a foc, a càrrec del Grup de Campaners de l’Arboç a l’Església Sant Julià.

El 210 aniversari de la Guerra del Francès és un esdeveniment organitzat per la regidoria de Turisme i Promoció Econòmica de l’Ajuntament de l’Arboç amb la col·laboració de la Diputació de Tarragona, el teixit empresarial de l’Arboç i del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, a través de la Llei de Barris, de la qual l’Ajuntament de l’Arboç n’és beneficiari.

Per tenir tots els detalls amb els horaris d’aquesta proposta ludicohistòrica, cliqueu aquí.

 

També et pot interessar

Comentaris

1336