Àlex Cassanyes presenta el disc ‘The Garden of Eden’
Ja és a la venda el primer disc del compositor de Big Band Àlex Cassanyes. Enregistrat a l’Auditori municipal de Vilafranca del Penedès, The Garden of Eden –nom d’aquest primer treball discogràfic– recull sis obres del mateix compositor i director, acompanyat per l’Àlex Cassanyes Big Band Project, una formació de músics penedesencs que dOna vida a l’obra de Cassanyes.
L’àlbum deixa constància de la feina feta entre els anys 2013 i 2016 a partir de les composicions d’Àlex Cassanyes, on la música parteix de les experiències vitals i de les emocions, i també d’una forta influència de les diverses arts intentant retratar diferents moments i sensacions. The Garden of Eden és el títol del disc i alhora una de les quatre composicions originals incloses en el treball. Una suite en tres moviments influenciada per la literatura d’Ernest Hemingway que dona importància a tres notes en concret (la, fa i sol), on cada una adopta l’eix principal de les melodies, harmonies i textures.
Editat pel segell català Temps Record i produït pel mateix Àlex Cassanyes, el disc ha estat enregistrat i mesclat per Marc Palet, amb la coŀlaboració de Dani Mayor, i compta amb el batec dels 18 músics que integren l’Àlex Cassanyes Big Band Project, una formació tradicional de Big Band amb aires contemporanis que sota el guiatge del seu director viu actualment nous aires rejovenidors que aporten noves textures estètiques al món de la música. Àlex Cassanyes és llicenciat per l’ESMUC i professor i director de les Big Band de l’Escola Municipal de Música Maria Dolors Calvet de Vilafranca del Penedès.
The Garden of Eden es pot adquirir a les plataformes digitals com iTunes i a la web de Temps Record.


