L’Institut d’Estudis Penedesencs lliura els reconeixements culturals

25/05/2017 - 10:16h
L’Auditori Eduard Toldrà de Vilanova i la Geltrú va acollir divendres passat la V Festa de la Cultura amb el lliurament dels Reconeixements Culturals-Collita 2017.

Durant la gala van ser reconeguts amb el Teresa Basora de Promoció i divulgació cultural a Antoni Pineda, soci fundador del Grup d’Estudis Cubellencs  Amics del Castell i per la seva dedicació a la  fotografia i a l’estudi i  divulgació de la història de Cubelles.
L’Emili Giralt de Recerca va ser pel vilafranquí Xavier Bayer per la seva dedicació a l’estudi i divulgació de la natura penedesenca, amb  especial atenció a  l’ornitologia i el coneixement  i difusió del Parc del Foix.
El Santiago Rusiñol de les Arts es va atorgar a l’Escola Municipal d’Art i Disseny de Vilanova i la Geltrú pels prop de cinquanta anys de dedicació a l’ensenyament dels  estudis artístics, capacitat d’adaptació als nous temps i  compromís amb la ciutat.  
Finalment, el Pau Casals de Trajectòria i compromís cultural va ser per l’Associació d’Amics de l’Orgue del Vendrell pels vint anys dedicats a recuperar i a donar conèixer l’orgue del Vendrell i per l’esforç de  divulgació i popularització de la seva música.
Totes les persones i entitats guardonades van rebre l’escultura “Dona fulla” de l’escultor Xavier Cuenca, a més d’un diploma commemoratiu i un passaport de l’associació La Carretera del Vi que patrocinà el vi d’honor ofert a la cloenda de la Festa. 
La V Festa de la Cultura  va comptar amb l’assistència de diverses personalitats de la vegueria del Penedès. en un festa conduïda pel periodista cubellenc Lolo Garcia i que va comptar amb la participació dels grups musicals Contravento, Quartet Maricel i Pasífae Quintet de l’Escola i Conservatori Municipal de Música Mestre Montserrat de Vilanova i amb el grup Vingis Gospel Project.  
Enguany, la Festa de la Cultura es va celebrar la mateixa setmana en que l’Institut d’Estudis Penedesencs commemorava el seu 40 è aniversari. L’IEP es constituí el 15 de maig de 1977 al castell de Sant Martí Sarroca.

També et pot interessar

Comentaris

1336