Vilafranca serà el juliol la seu del campus itinerant de cinema més gran del món

11/05/2017 - 15:31h
Més d’un centenar de joves talents participaran en la 15a edició de CinemadaMare 2017. Una aventura de 10 setmanes que arrencarà el proper 19 de juny a Roma, la capital italiana, i que els portarà fins a Vilafranca la primera setmana de juliol.

La presentació del programa es va celebrar dilluns al migdia en un vaixell Grimaldi, al port de Barcelona, amb la presència dels promotors de l’esdeveniment, del Diputat de Cultura de la Diputació de Barcelona, Juanjo Puigcorbé, i dels regidors de Promoció Turística i de Cultura de Vilafranca, M. Dolors Rius i Raimon Gusi, respectivament.
Per primera vegada en 15 anys, el festival obre les portes a l’exterior i ha escollit Barcelona perquè els participants ampliïn coneixements i comparteixin experiència amb reconeguts cineastes de la ciutat. Els joves, de 20 a 35 anys, d’arreu del món i de diferents especialitats arribaran el proper 14 de juliol al camp base, ubicat a Vilafranca del Penedès. Durant una setmana, fins al 22 de juliol, podran buscar les millors localitzacions i la inspiració necessària per donar forma a un curtmetratge que participarà en el concurs Weekly Competition.
Joves promeses
Las joves promeses del cinema entraran, a més, en una competició internacional de curts. Hi participaran amb els treballs que els hauran servit per aconseguir una plaça al festival. Tots ells, produïts i realitzats amb anterioritat a la celebració de CinemadaMare. El festival, ideat el 2003 pel periodista italià Franco Rina, comptarà en aquesta edició amb la participació de reconeguts cineastes de la ciutat com Luci Lenox, directora de càsting, Judith Colell, directora, guionista i productora, Enric Folch, guionista i director, o Sergi Dolade, director de l’Acadèmia del Cinema Català. Tots ells amb la missió d’impartir una masterclass i tallers de treball en el campus que s’instaŀlarà a Vilafranca del Penedès.
Fins al moment, figures internacionals del cinema com Win Wenders, Ken Loach, Mario Monicelli o Giuseppe Tornatore han estat els encarregats de les classes magistrals en anteriors edicions de CinemadaMare.
Des de 2003 joves de Kènia, Iran, Equador, Estats Units, Pakistan, Xina, Indonèsia, Tanzània, Espanya o Rússia, han participat ja en l’experiència de CinemadaMare.
A l’acte de presentació fet a Barcelona també es va avançar que després de Vilafranca seguiran Sitges, l’Hospitalet de Llobregat o Badalona com a noves ciutats que allotjaran el campus en els propers anys.
 
 

També et pot interessar

Comentaris

1336