La presidència de Joan Tarrada a Vinseum serà oficial a la tardor
Dimarts passat es va confirmar el que el 3d8 havia avançat ara fa tres mesos. El patronat de Vinseum es va reunir en una convocatòria extraordinària per debatre i votar la designació de Joan Tarrada com a president de la junta del museu en substitució de Josep Soler qui ha ostentat el càrrec des del 2005.
A la reunió hi van assistir onze dels disset membres del patronat. Andreu Batlle, en representació de l’UEP; Miquel Cartró, designat per la CUP; Àngels Castells, Amics del Museu; Josep M. Feliu, en representació d’ERC; Miquel Medialdea en representació del PSC; Francesc Olivella, president del Consell Comarcal de l’Alt Penedès; Francesc Palau, designat per l’Ajuntament de Vilafranca; Salvador Puig, director de l’INCAVI; Dolors Rius, designada per CiU, i Jordi Romeu, en representació d’En Comú Podem. La reunió la va presidir l’alcalde de Vilafranca, Pere Regull, i president del patronat de Vinseum. Tarrada va sortir escollit per majoria, amb 8 vots favorables, 2 en contra (CUP i ERC) i una abstenció (ECP).
Tot i que el Patronat va aprovar la presidència de Tarrada el passat dimarts, el relleu oficial amb Josep Soler no es farà efectiu fins a la tardor de 2016, durant la propera reunió del Patronat. Serà també en aquell moment quan Joan Tarrada presentarà la composició de la nova junta directiva de Vinseum.
Continuar la tasca
L’arquitecte Josep Soler ha estat al capdavant de la junta de Vinseum des de 2005. Al llarg dels gairebé onze anys de presidència la institució vilafranquina ha experimentat molts canvis, com ara la reubicació del Centre de Documentació VINSEUM, o bé l’entrada al registre oficial de museus de la Generalitat de Catalunya (2011). El seu perfil professional ha estat clau per al correcte desenvolupament de les diferents operacions de reforma que s’han executat durant aquests onze anys de mandat.
La fita més important aconseguida durant el seu mandat, però, ha estat sens dubte la reobertura del Palau Reial completament reformat l’any 2012. La reforma de la seu històrica del museu ha completat la Fase 1 del projecte de transformació de Vinseum. La qualitat del projecte ha merescut el reconeixement nacional i internacional, amb el premi a millor projecte museogràfic de Catalunya atorgat el 2014 per l’Associació de Museòlegs de Catalunya, i amb la nominació a millor museu europeu de l’any 2015.
El seu successor, Joan Tarrada, serà l’encarregat de seguir al capdavant d’un museu amb vuitanta-un anys d’història i treballar per aconseguir executar la fase 2 del projecte de VINSEUM, que consisteix a enderrocar l’edifici de Cal Pa i Figues per construir un edifici de nova planta, amb l’espai dissenyat i capacitat per acollir l’exposició estable definitiva de les cultures del vi de Catalunya.
Joan Tarrada és un reconegut professional de les assegurances, i ostenta el càrrec de president de l’acadèmia bàquica Tastavins Penedès, presidència que deixarà a finals del 2016.


