Els Falcons de Vilafranca actuen al País Basc
Els Falcons de Vilafranca van passar el cap de setmana passat a terres basques, concretament a Urnieta i Orio. Els vilafranquins -que van marxar dissabte ben d’hora- van formar part de la Festa de la Joventut d’Urnieta on, durant la cercavila, van dur a terme dues escales de 9, una pira 6×5, un 3d6 net amb agulla, una piràmide drets de 4, dues torretes simultànies, un pilar de 5, diversos pilars de 3 i també alguns ventalls caminant.
Van acabar la jornada amb dos pilars de quatre simultanis coronats amb les dues banderes que els agermanen: l’ikurrinya i l’estelada. La colla va dormir a Urnieta i l’endemà diumenge es van desplaçar a Orio, població amb la qual mantenen un vincle ben especial i on ja havien actuat en anteriors ocasions.
Després d’arribar al municipi i gaudir d’un espectacle de remeres, tan típic de la població, els Falcons es van dirigir a la plaça de l’ajuntament, on van formar part dels espectacles de la Festa de la Cervesa d’Orio. Després de la missa els vilafranquins van oferir un pilar de 5 aixecat per sota, una escala de 9, diversos pilars de 3, una pira 6×5, dues torretes simultànies, un 3d6 net amb agulla, una piràmide drets de 4, ventalls simultanis i, de nou, dos pilars de quatre amb les banderes. La colla va tornar a Vilafranca diumenge al vespre.


