Neus Mar enceta diumenge la segona edició del Festival de Música i Veu
Aquest diumenge s’enceta a l’auditori del Fòrum Berger Balaguer de Vilafranca la segona edició del Festival de Música i Veu que organitzen la Fundació Pinnae i Joventuts Musicals de Vilafranca amb la col·laboració de la xarxa de Músiques de Catalunya. El primer dels concerts anirà a càrrec de la cantant palafrugellenca Neus Mar, reconeguda veu femenina en el món de l’havanera on ha destacat per la seva veu carregada de matisos, clara i transparent tot presentant el seu nou treball discogràfic “Aigua de flors”.
Aprofitant la seva versatilitat, ofereix un nou i variat repertori on temes com Cantares o País petit es barregen entre altres amb Vestida de nit, Mare vull ser pescador… I tot plegat, embolcallat amb unes sonoritats, unes instrumentacions i una perspectiva particular. Destaca les seves actuacions al Festival Cap Roig el 2013 i la darrera cantada d’havaneres de Calella de Palafrugell. El preu de l’entrada serà de 10 euros i es poden aconseguir al web www.topticket.com.
El 3d8 ha parlat amb Josep Valldosera, president de Joventuts Musicals de Vilafranca, i Xavier Freixedas, gestor cultural de la Fundació Pinnae. Són les dues cares visibles que porten a les seves espatlles tot el pes de l’organització d’un esdeveniment que vol arrelar-se al territori com una proposta de primer ordre.
Les entrades numerades per una de les nou sessions de la segona edició del Festival de Música i Veu ja es poden comprar al portal topticket.com o bé a les taquilles del fòrum Berger Balaguer, de dijous a diumenge. Els preus, segons l’espectacle, oscil·len entre els 6 i els 10 euros.
Sumant esforços
I la primera pregunta és evident, d’on surt la idea d’aquest festival? “Joventuts Musicals tenia experiència i bagatge en el camp musical i nosaltres unes instal·lacions perfectes, aquest va ser el punt de partida per sumar esforços i llançar-nos a organitzar una programació musical estable”, explica Freixedas. “El fet que Joventuts Musicals de Catalunya tingui ja una programació fa que tot sigui més fàcil a l’hora de contractar i, si a més, el Departament de Cultura de la Generalitat s’involucra amb un notable patrocini tot fa que sigui més fàcil”, diu Valldosera. La importància dels patrocinadors és cabdal i aquest fet ha permès que les entrades siguin a preus molt assequibles d’entre 6 i 10 euros. S’ha passat de sis concerts a la primera edició a un total de nou per aquesta segona que arrenca el pròxim 7 de febrer i que s’allargarà fins al juny.
Públic divers
La proposta d’enguany passa per diferents estils musicals com el pop, el jazz, el folk tradicional o la música clàssica amb un clar objectiu com és el de “captar tot tipus de públic, des del familiar, passant pels joves fins a gent gran. Totes les propostes són de primer ordre i molt variades”, ressalta Freixedas que incideix que aquest any la promoció del festival serà més gran i sobretot a través de les xarxes socials on diu “estarem molt actius”, un tema que reconeix a la primera edició no es va potenciar massa.
Intèrprets de primera divisió
La tria dels noms que passaran aquests pròxims mesos per l’escenari del Berger Balaguer fa que sigui de primera divisió amb figures del panorama musical que ja han passat per grans festivals del nostre país. Les havaneres amb Neus Mar obriran el festival, una veu femenina molt reconeguda que enguany va participar en la Cantada d’havaneres de Calella de Palafrugell. La Sant Andreu Jazz Band torna a Vilafranca de la mà de Joan Chamorro aquesta vegada amb el pianista Marc Martin, la consagrada Andrea Motis i un bateria de nivell com Esteve Pi. La cantant Judit Neddermann presenta el seu darrer disc “Tot el que he vist”. La veu de la britànica Mónica George torna després de l’èxit a la primera edició. Un dels joves pianistes més destacats del moment, Lluís Grané, interpretarà les Goyescas de Granados. I el festival el tancaran els Blaumut amb un concert familiar, diferent del que ens tenen acostumats.


