L’artista veneçolana Nela Ochoa exposa a partir del dia 5 al Claustre de Sant Francesc

crisantemo mix 16 copia
28/05/2014 - 12:49h

Continuant amb els diferents actes culturals que formen part del Cicle Paraules al Claustre i + i entroncant amb el programa d’Arts Visuals del Servei de Cultura de l’Ajuntament de Vilafranca, el proper dijous 5 de juny, a les 8 del vespre, s’inaugurarà la mostra artística de Nela Ochoa que porta per títol “Naturaleza textual”.

El títol de l’exposició prové de la temàtica de l’obra on l’artista plasma amb materials diversos la seva pròpia seqüència genètica, que, al capdavall és l’escriptura del cos. L’artista substitueix les bases ATCG de les seqüències de l’ADN (adenina, tiamina, citocina i guanina) per objectes o imatges en 4 colors i “escriu” la seqüència d’un gen. La tècnica és d’impressió digital en Gicleé (sistema d’impressió per a art que utilitza tintes de pigment i no d’aigua, sobre un suport especial que són 100% de cotó).

A la Sala fosca del Claustre s’hi podran veure entre 8 i 12 obres en uns formats entre 42 x 60 cms verticals fins a 80 x 42 cm horitzontals.

Ochoa és nascuda a Caracas on actualment viu i treballa i és una artista contemporània que combina en els seus treballs tècniques molt diverses com el video art, la performance i també la creació gràfica.

El treball que Nela Ochoa presentarà al Claustre es dirigeix al particular entrellaçament de les natures biològiques i culturals que vivim actualment. Apropiant-se amb habilitat dels codis genètics, el poder socials dels quals resideix en bona part en el caràcter críptic, abstracte i intangible, Nela els transforma en una realitat concreta i propera. A les seves mans la biogenètica guanya en claredat, perdent així els trets d’austeritat i llunyania: gens i cromosomes posen els peus a la terra alhora que alcen el vol d’una analogia poètica, adquirint una dimensió visual i paragògica de la qual fins aleshores n’estaven mancats.

L’exposició “Naturaleza textual”, es podrà veure al Claustre de Sant Francesc fins al 6 de juliol en els horaris habituals de visita d’aquest espai: de dilluns a divendres de 17 a 20h i dissabtes i diumenges d’11 a 14h. La inauguració anirà a càrrec del regidor de Cultura, Raimon Gusi i de la mateixa artista.

 

També et pot interessar

Comentaris

1336