Presentada la Xatonada Popular del Vendrell que es celebrarà el 2 de febrer

20/01/2014 - 15:51h

El proper diumenge 2 de febrer el Vendrell celebrarà la Xatonada Popular amb el 28è Concurs de Mestres Xatonaires, la 27a Exhibició de Xatonaires Infantils i la 21a Fira de productes alimentaris naturals i artesanals. La presentació s’ha fet aquest dilluns al migdia a la Sala de plens de l’Ajuntament del Vendrell, en un acte a càrrec de l’alcalde, Martí Carnicer; el primer tinent d’alcalde, Benet Jané; la regidora de Comerç i Turisme, Àngels Turdiu, i el president de l’Associació Gastronòmica de la Universitat del Xató de Catalunya, Paco Azuaga. La regidora de Promoció Econòmica, Àngels Turdiu, ha destacat que “la Xatonada Popular del Vendrell es manté com una festa gastronòmica de referència dins de la Ruta del Xató i és un element important d’atracció de visitants i, per tant, de promoció turística del municipi”. A més, Àngels Turdiu ha subratllat que “la nostra Xatonada Popular té un gran valor específic per l’exhibició de xatonaires infantis, que omple la Rambla del Vendrell amb 200 infants fent xató”. En aquest sentit, el president de l’Associació
Gastronòmica de la Universitat del Xató de Catalunya, Paco Azuaga, ha explicat que els cursets d’”Aprèn a fer xató”, mantenen el mateix èxit de convocatòria amb la participació d’uns 240 infants. Paco Azuaga ha aprofitat la seva intervenció per dir unes paraules de record a Jesús Trayner, un gran col·laborador de la Xatonada, que va morir el passat mes de novembre.

Pel que fa al Concurs de Mestres Xatonaires, del qual encara queda alguna plaça lliure per poder participar-hi, cal dir que aquest comptarà amb els tradicionals premis per als tres primers classificats (1r classificat: 300 € i cafè per a un any; 2n classificat: 150 € i cafè per a mig any i tercer classificat: 100 € i cafè per a tres mesos); també s’obsequiarà els sis primers classificats amb 2
xatonades gentilesa de diversos restaurants del Vendrell i, a més, tots els participants en el concurs rebran un diploma acreditatiu i un lot de Cafès Brasilia. Pendents de confirmar la presència de Nandu Jubany, xef i ambaixador de la Ruta del Xató, el jurat del concurs estarà format per Martí Carnicer, alcalde del Vendrell; Paco Azuaga, president de l’Associació Gastronòmica de la Universitat del Xató de Catalunya; Griselda Soler, guanyadora del Concurs de Mestres Xatonaires del 2013; Juana Pérez,
propietària del Frankfurt El Niu i representant del Gremi d’Hostaleria del Baix Penedès; Ruth Troyano, periodista especialitzada en gastronomia i enoturisme i blocaire del bloc vimomentspersones.wordpress.com; Rubén Pérez, cap de vendes de Cafès Brasilia; Gerard Jané,enòleg del Celler Jané ventura; Tomàs Querol, representant del Grup de Teatre Els Inestables; Jordi Solé, director del Cor Joves Veus; Rosa Sadurní, periodista i blocaire del bloc www.malviatge.cat, i Enric Ribera, periodista i escriptor de gastronomia i viatges.

Un any més, els visitants podran jugar, per un euro, en una ruleta d’obsequis relacionats amb el xató, que enguany anirà a càrrec de L’Embarcada que, a canvi, realitzarà balls de cultura popular i tallers infantils durant el matí.

L’alcalde Martí Carnicer ha tancat la presentació fent una crida als vendrellencs i vendrelleques a participar de la festa i convidant les persones que visiten la vila, amb motiu de la Xatonada Popular, que ho aprofitin per conèixer més bé el nostre municipi amb una visita als museus i recorrent el nucli històric.
1

També et pot interessar

Comentaris

1336