El Vendrell inaugura una exposició per recordar el primer aniversari de la mort de Nicole Fenosa

alt
14/11/2013 - 12:04h

Aquest dimecres feia exactament un any que moria a París Nicole Fenosa, vídua de l’escultor Apel·les Fenosa i presidenta de la Fundació Apel·les Fenosa, amb seu al Vendrell. Per commemorar aquesta efemèride, va tenir lloc la inauguració, a la seu de la mateixa Fundació Apel·les Fenosa, de l’exposició “Dels Urals a Montparnasse. Artistes russos i de l’Europa de l’Est Amics de Fenosa”. La mostra estarà oberta fins al final de febrer del proper any 2014 i repassa les amistats més fraternals que l’escultor Apel·les Fenosa i la seva esposa Nicole van mantenir amb la colònia d’artistes russos de l’Escola de París.

L’exposició recull a manera d’homenatge a Nicole Fenosa les obres que aquesta va fer en el seu viatge a Rússia l’any 1971. Al llarg d’un mes, i acompanyada per l’escriptora Nella Bielsky, Nicole va recórrer amb el seu cotxe Odessa, Kiev i Moscou, realitzant gravats amb motius iconogràfics d’aquestes ciutats que ara s’inclouen a la mostra.

L’exposició inclou també obres dels artistes de l’Est amb els quals va mantenir una relació d’amistat Apel·les Fenosa: Youla Chapoval, Izis, Louis Lille, Robert Pikelny, Jean Pougny, Nicolas de Staël, Arpad Szenes, Hajdu, Hayden, Sima i Terechkovitch.

També et pot interessar

Comentaris

1336