Cunit recuperarà el cent per cent dels residus que fins ara anaven a l’abocador

alt
04/07/2013 - 15:19h

El ple de l’Ajuntament de Cunit ha aprovat, amb el vots favorables de tots el grups municipals, la contractació del servei de gestió de residus mitjançant valorització. Això permetrà recuperar el 100% de les 7.800 tones de residus que fins ara anaven directament a l’abocador d’Hostalets de Pierola, a més d’aconseguir un estalvi econòmic anual de vora 198.000 euros respecte al model actual. D’aquesta manera, segons destaca el consistori, Cunit millorarà la gestió dels residus que produeix. Una fracció resta, que es tractarà a la planta de la localitat de Sant Cugat del Vallès propietat de l’empresa adjudicatària TMA Grupo F.Sanchez, S.L

La planta de tractament de la fracció resta permetrà la separació i recuperació de materials reciclables i valoritzables que puguin reintroduir-se novament a la cadena de producció i la valoració de la matèria orgànica (MOR).

Així,amb aquest nou model de gestió de residus del nostre municipi permetrà: recuperar diverses fraccions dels residus que es destinen al reciclatge (vidre, envasos,cartró), eliminant el rebuig final que es destina a incineració o a dipòsit controlat (abocador). A mes aquest contracte permetrà un estalvi de vora 198.000 euros anys respecte al model actual.

El regidor de Medi Ambient i portaveu d’ICV, Toni Martínez, ha afirmat que “amb aquest nou model de gestió s’aconsegueix per primer cop a Cunit un sistema econòmic i ambientalment adequat en el tractament dels residus”.

També et pot interessar

Comentaris

1336