L’Orquestra de Cambra de l’Emporda i Naeon Kim actuen al Fòrum Berger Balaguer en un concert solidari a benefici d’Univers Penedès
El concert es dividirà en dues parts. A la primera, l’Orquestra interpretarà la Primavera i Estiu, de les Quatre Estacions d’Antonio Vivaldi (1678-1741), amb Naeon Kim al violí. A la segona part, l’orquestra tocarà diverses obres de compositors catalans, tals com La Conquistadora de Cassià Casademont (1875-1963); el Madrigal sobre un tema popular de Xavier Montsalvatge (1912-2002), o L’aplec de Sant Llorenç, de Josep Clavé (1978).
Nascut l’any 1986, Naeon Kim va començar a estudiar violí i piano de ben petit amb
la seva família a Busan, Corea del Sud, on va graduar-se amb Matrícula d’Honor. D’allà, va realitzar estudis superiors a conservatoris holandesos d’Amsterdam i Utrecht, també amb les màximes qualificacions, i des de l’aleshores ha participat en molts concerts amb formacions de cambra i orquestrals arreu de Corea, Japó, Holanda i Catalunya.
L’Orquestra de Cambra de l’Empordà va ser fundada l’any 1989 a Figueres. Premi Nacional de Música 1992, està dirigida per Carles Coll, reconegut internacionalment amb la Medalla d’Or al Mèrit Europeu (2010) i en el seu repertori, que abraça des de la música barroca a la contemporània, l’orquestra presta una especial atenció a les obres de compositors catalans i ha enregistrat una quinzena de discs compactes.


