Sant Sadurní invertirà 165.000 euros en la promoció del CIC-Fassina

Avatar
07/02/2013 - 17:46h

Sant Sadurní destinarà aquest 2013 més de 165.000 euros a promocionar el Centre d’Interpretació del Cava. L’equip de govern (ERC i PSC) ha duplicat l’aportació que va fer l’any passat al Patronat de Turisme, l’ens que gestiona l’equipament turístic, amb la intenció de donar un impuls a les visites que rep el nou museu.
Tot i que el CIC-Fassina funciona a ple rendiment des del juny de l’any passat, al llarg del 2012 només va rebre unes 3.000 visites, molt lluny de les 80.000 que es calcula que serien necessàries perquè l’equipament fos rendible. Aquesta xifra es va extreure d’un petit pla de viabilitat que es va presentar juntament amb un dels projectes museístics del centre, ja que s’ha de tenir en compte que quan es va projectar el Centre d’Interpretació del Cava no es va fer cap Pla de viabilitat.

La manca d’aquest “full de ruta” és un dels punts que més van criticar els partits de l’oposició (ara al govern) quan CiU i l’AMI van posar en funcionament el museu al 2011. Ara han confirmat que es troba a faltar, segons reconeix l’alcalde de Sant Sadurní, Josep Maria Ribas. “El pla de viabilitat ja s’hauria d’haver projectat, perquè ara s’han de fer mans i mànigues per buscar solucions que facin que l’equipament sigui viable” ha dit l’alcalde, tot i que ha deixat clar que és molt complicat que el centre s’arribi a autofinançar algun dia.

Per començar a posar fil a l’agulla, l’Ajuntament va aprovar en el ple de gener la modificació de les taxes que regulen l’entrada al CIC-Fassina, amb l’objectiu de fomentar que els turistes visitin el centre. “Fins ara només entraven al museu els que passaven per davant de l’equipament, el que volem fer ara és anar a buscar els visitants” ha explicat Ribas.

Un dels destinataris principals d’aquesta promoció seran els escolars, pels qui s’ha creat una taxa especial, més econòmica, per accedir al museu. De fet, la rebaixa de les tarifes és una de les característiques principals de la modificació de l’ordenança, un canvi que s’ha dut a terme “seguint les demandes dels usuaris”, ha explicat Ribas. També s’ha inclòs la degustació d’una copa de cava amb l’entrada al Centre d’Interpretació del Cava, que fins ara, les persones que volien gaudir-la, l’havien d’abonar a part.
En aquest sentit, també s’ha previst poder crear “packs turístics” que promoguin les visites al museu juntament amb altres atractius turístics de la vila (a banda de les caves), com el Museu de la Xocolata de Cal Simon. De fet, ambdós equipaments ja es van promocionar de la mà a Fitur, una de les fires de turisme més importants de l’estat, que es va celebrar el passat cap de setmana a Madrid.

Promoció local
A banda de la promoció de la Fassina fora de Sant Sadurní, l’Ajuntament també s’ha proposat per aquest 2013 “apropar” l’equipament als sadurninencs, amb la finalitat que els ciutadans “facin seu” el CIC Fassina, i “es converteixin en ambaixadors de la vila fora del nostre territori” ha explicat Josep Maria Ribas. Amb aquesta finalitat es volen intensificar les activitats que se celebren en aquest espai, com la presentació del projecte “Cultura tot l’any” que es va fer fa uns dies a la sala d’actes de la Fassina “amb una molt bona acollida”, ha dit Ribas.

Per involucrar tot el municipi en la promoció de Sant Sadurní, l’equip de govern també ha encarregat un Pla de màrqueting de la vila, que estarà llest aquest mes, i que guiarà sobre quines són les accions que s’han de dur a terme per fer una bona difusió dels atractius de Sant Sadurní. Amb aquest document el que es busca és donar eines al comerç sadurninenc per augmentar la seva competitivitat, així com saber què és necessari per oferir un bon servei als turistes.

També et pot interessar

Comentaris