Set castells de nou en una diada de la Bisbal excel·lent

15/08/2012 - 17:31h

Set castells de nou, dos gamma extra, tres colles triomfadores i felices. Aquest és el balanç de la diada de la Bisbal d’enguany, una actuació d’alt nivell en la qual les convidades, les dues colles de Valls i els Castellers de Vilafranca, van brillar sota la intensa xafogor del carrer del Doctor Robert. Tot i que ningú no havia destapat clarament les seves cartes, s’intuïen unes expectatives molt elevades abans de començar. L’exigència del calendari per a les colles de la segona quinzena d’agost obliga a pressionar. La gràcia és que enguany va pressionar tothom.
L’estratègia, com era de preveure, va jugar un paper destacat i la Colla Vella aquesta vegada va triar actuar en tercera posició. La iniciativa, doncs, tota per als verds, que va actuar en primer lloc en el seu retorn a la plaça després d’un any d’absència.
La diada va començar amb un quatre de nou amb folre que els vilafranquins van descarregar sense gaires dificultats. En el seu torn, la Joves va començar forta amb el tres de nou folrat que tot i que es va anar tancant per dalt es va aconseguir completar. La rèplica de la Colla Vella va ser idèntica, un tres de nou amb folre, que enguany sembla tenir ben apamat.
Sense poder esperar comprovar com respiraven les altres colles, els Castellers de Vilafranca van mostrar la seva cara més decidida i valenta i van enlairar la torre de nou amb folre i manilles. No va ser el millor que se’ls ha vist perquè folre i manilles van haver de treballar incòmodes gairebé des del principi però la rapidesa del tronc i l’experiència acumulada van permetre descarregar la vuitena completada consecutivament i, de passada, polvoritzar un altre rècord, la fita dels 500 castells de nou pisos o superiors descarregats per una colla (la resta queda molt lluny, els Minyons n’acumulen més de 300). La xifra no es podia aconseguir de millor manera.
Mentrestant, els vallencs continuaven amb els seus plans. La Joves va encarar el quatre de nou amb folre, que es va mostrar molt estable i sense treball excessiu. La Colla Vella li va seguir les passes i va descarregar el seu quatre de nou folrat. Aquesta va ser una bona notícia per als rosats perquè feia més de deu anys que no descarregaven dos castells de nou a la Bisbal.
Amb la moral ben alta en tots tres rotlles, va començar la tercera ronda que encara oferiria més bons moments a la diada. Els vilafranquins van arrodonir la seva actuació amb el tres de nou amb folre, que va oferir la versió més pesada pensant ja a posar-hi l’agulla.
La Joves va culminar la seva actuació amb un set de vuit que enguany ja ha descarregat quatre cops. La balança particular entre les colles vallenques es va decantar cap al cantó de la Colla Vella gràcies a un castell de gamma extra, el colossal nou de vuit, que va desfer l’empat. Els rosats ja n’han fet quatre i fins al moment és l’única colla que el té adjudicat. A la Bisbal s’haurà de fer lloc per a dues noves plaques.
Pilars accidentats
La ronda de pilars va començar amb el de set folrat que van enlairar els Castellers de Vilafranca. Calia recuperar-hi la confiança després de la caiguda inesperada durant la diada de Màrtirs però aquesta vegada tampoc no va acabar de sortir bé. A la Bisbal es va arribar una mica més lluny i el pilar es va carregar però a la baixada va començar a patir i el terç no va poder controlar el moviment que el va abocar massa endavant i va trencar el pilar.
Després d’aquesta caiguda la Colla Vella es va decidir també pel pilar de set amb folre, però el resultat final va ser idèntic al dels Castellers de Vilafranca, el pilar només es va carregar. Amb tot, alegria immensa també a les files dels vallencs.
El final no va fer justícia a una diada excel·lent en la qual totes tres colles van oferir un magnífic espectacle a l’afició que va omplir el carrer.

També et pot interessar

Comentaris

1336