Demanen 30 euros de multa arran d’un desnonament amb incidents al Vendrell
Aquest dimarts s’ha celebrat el judici de faltes contra Lluís Martí, membre de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH) del Baix Penedès, arran del desnonament d’una parella del Vendrell que va saldar-se amb incidents amb els mossos d’esquadra, el novembre de l’any passat. Martí, que ha rebut el suport d’una vintena d’activistes de la PAH, ha dit que no va insultar els policies i que només es va organitzar una resistència al desnonament per aconseguir una moratòria d’uns pocs dies, a l’espera que la parella afectada, amb un nen de 2 anys, pogués reallotjar-se en un pis social a Banyeres del Penedès.
El Ministeri Fiscal ha demanat que s’imposi a Martí una multa de 30 euros, a raó de 3 euros al dia durant 10 dies, per una falta de resistència a l’autoritat.
L’advocat defensor, en canvi, ha demanat l’absolució i, en tot cas, una multa d’un màxim de 20 euros. I ha conclòs que el dret a l’habitatge és bàsic a la Constitució espanyola i que, per tant, “no es pot deixar les persones al carrer” per impagament d’hipoteques arran de la crisi econòmica.
Més informació a l’edició impresa del 3d8 d’aquest divendres, dia 22.


