L’Ajuntament de Calafell convertirà el Castell en un museu
L’Ajuntament de Calafell vol convertir el Castell de la Santa Creu en un museu. El projecte de museïtzació del Castell forma part del Pla de Barris que actualment està executant l’ajuntament, i que té l’objectiu de dinamitzar i donar valor al patrimoni del nucli històric de Calafell. Aquest projecte de museïtzació, que duen conjuntament la Regidoria de Cultura i la Regidoria d’Urbanisme de l’Ajuntament de Calafell, comportarà la realització d’algunes obres que millorin l’accessibilitat a l’interior del Castell. Aquestes obres tenen un cost de 400.000 euros.
Tanmateix, l’ajuntament ja ha sol.licitat al departament de Governació de la Generalitat una subvenció del Fons Feder, que en
cas que fos aprovada, permetria cobrir part del cost d’aquestes obres.
L’alcalde de Calafell, Joan Olivella, creu que “aquest és un projecte permetrà fer algunes obres de millora per tal que el
Castell sigui accessible per a tothom, i a més donarà un valor afegit al nostre patrimoni històric”.
Una vegada hagin finalitzat les obres, l’ajuntament procedirà a dotar de contingut el projecte de museïtzació del Castell. Aquest projecte preveu la instal.lació de tòtems i panells d’informació al voltant del Castell, així com també la introducció de tecnologia QR, que permet obtenir la informació a través d’una aplicació mòbil, “de manera que tothom, petits i grans, tinguin accés a la informació”, ha explicat el regidor d’Urbanisme, Rafel Solé.
Així mateix, la regidora de Cultura, Sandra Suàrez, també apunta que “amb la museïtzació del Castell posem en marxa un
projecte que contribuirà a posar en valor un dels nostres principals equipaments, cosa que pot ajudar a potenciar el
turisme cultural al nostre municipi”. atraure visitants interessats en el turisme cultural, acomplint amb l’objectiu que aquest nucli històric també sigui un motiu per venir a visitar el nostre municipi”.


