ICV demana una oficina comarcal al Baix Penedès per fer de mitjancera en casos de desnonaments
El portaveu d’ICV al Consell Comarcal del Baix Penedès, Toni Martínez, proposa al govern de l’organisme supramunicipal (format per CiU i PPC) crear una oficina comarcal d’intermediació hipotecària com a instrument mitjancer en processos de desnonaments que s’originin. Els principals objectius d’aquest ens ha de ser “ assessorar famílies en risc d’execució hipotecària i desnonaments, atendre casos de les que ja tenen en marxa el procés judicial d’embargament, negociar alternatives al desnonament (com ajornaments, dacions en pagament, etc) i crear una borsa de vivendes de lloguer social, entre d’altres” ha remarcat Martínez.
Per ICV es urgent i necessari concretar propostes que aturin el patiment de moltes famílies de la nostra comarca, afectades per desnonaments i hipoteques de per vida. Per Martínez l’ actual sistema hipotecari “es ineficient i injust socialment i condemna a molta gent a viure de les subvencions o en l’economia submergida ja que es veuen obligades a pagar un deute de per vida” .
Un fenomen que, segons remarca ICV, es pot acabar convertint en una de les conseqüències mes greus de la crisi actual, que genera mes conflictivitat i exclusió social.
Com tants altres temes, els ajuntaments, l’administració més propera, reben en primer lloc les dramàtiques conseqüències d’aquest fets en forma de desnonaments i de gent necessitada d’habitatge, que sovint demanen una solució. Així, els ajuntaments es converteixen en doblement perjudicats en primer lloc perquè es vulneren els drets fonamentals dels postres ciutadans/es en segon lloc perquè en ple context de crisi quan els recursos son mes escassos que mai, reben totes les peticions d’ajuda de les persones i famílies empobrides.


