L’Agència de l’Habitatge adjudica 26 pisos socials a Banyeres del Penedès

06/03/2012 - 13:00h

L’Agència de l’Habitatge de Catalunya ha assignat aquest dimarts 26 pisos amb protecció oficial situats a la promoció Camí de l’Arboç de Banyeres del Penedès. Els pisos es troben situats al carrer de Burgos i al Camí de l’Arboç i formen part del pla de xoc que el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Lluís Recoder, va presentar el passat mes de setembre per adjudicar els habitatges buits de la Generalitat. Les normes ofereixen noves condicions i aquest dimarts s’han adjudicat aquests 25 habitatges que disposen de dos i tres dormitoris i una superfície útil entre 60 m2 i 75,91 m2 . Els habitatges de tres dormitoris tenen plaça d’aparcament i trasters vinculats. El preu mensual del lloguer és entre 158 i 230 euros i s’han d‘afegir les despeses de la comunitat de propietaris i la repercussió de l’IBI.

Els pisos adjudicats són en règim de lloguer amb opció de compra. Això significa que les persones adjudicatàries signaran un contracte d’arrendament per 10 anys i dins d’aquest termini podran disposar d’una opció de compra de l’habitatge. Si opten per comprar el pis, durant els cinc primers anys de vigència del contracte, podran donar com a entrada les quotes ja pagades. A partir del cinquè any les condicions varien segons la quantitat de quotes abonades.

L’Institut Català del Sòl (Incasòl) ha construït els habitatges i l’Agència els administra. En el procés d’adjudicació s’han admès 33 sol·licituds i se n’han exclòs 39 per no reunir els requisits de la convocatòria o per manca de documentació.

Pla de xoc per adjudicar 3.264 pisos buits

Les mesures que destaquen del citat pla de xoc de la Generalitat són les següents: reconversió dels habitatges de compra a lloguer amb opció de compra, rebaixa dels preus de lloguer per situar-los per sota dels de mercat lliure i un règim d’adjudicacions més àgil, amb convocatòries permanentment obertes.

Amb aquestes actuacions es preveu poder treure en convocatòria pública el 95% dels pisos que actualment hi ha desocupats al país abans del proper mes d’abril.

També et pot interessar

Comentaris

1336