L’Ajuntament de Vilafranca inicia nous plans d’ocupació locals

alt
24/01/2012 - 15:19h

L’Ajuntament de Vilafranca del Penedès, en el marc de la convocatòria destinada a la contractació de persones aturades que hagin exhaurit la prestació per desocupació o el subsidi d’atur, està desenvolupant plans d’ocupació locals, finançats pel Servei d’Ocupació de Catalunya, el Fons Social Europeu i el mateix Ajuntament.
Divendres passat la regidora de Foment de l’Ocupació, Maria Josep Tuyà, va donar la benvinguda a les 28 persones contractades en un acte celebrat al Saló de Sessions de la Casa de la Vila, i els va encoratjar “a aprofitar bé els sis mesos de contractació per adquirir unes habilitats i l’experiència dels seus respectius caps que tindran treballant al seu costat, per afrontar en un futur la recerca de feina”.
Els Plans d’Ocupació són projectes destinats a la contractació temporal de persones en situació d’atur per a la realització d’obres i serveis d’interès general i social. Segons va explicar la regidora Tuyà, ”l’objectiu se centra a proporcionar oportunitats d’ocupació a persones que estan en situació d’atur i tenen dificultats per accedir a un lloc de treball al mercat ordinari. D’aquesta manera, millorant amb experiència i formació en la professió, s’afavoreix les condicions d’accés al mercat laboral”.
L’Ajuntament de Vilafranca va sol·licitar al Servei d’Ocupació de Catalunya el projecte “Millorem Vilafranca” amb diferents accions d’interès social i general per cobrir 28 contractacions iniciades el 30 de desembre de l’any 2011, que es van aprovar en la seva totalitat. Les diferents accions del projecte aprovat estan adscrites a diferents departaments de l’ajuntament, i com a novetat d’aquest any hi participa l’Hospital Comarcal de l’Alt Penedès.
Les persones beneficiàries dels projectes són treballadors desocupats inscrits com a demandants d’ocupació al SOC, que hagin exhaurit la prestació per desocupació sense dret al subsidi d’atur, o hagin esgotat aquest subsidi en el moment de la presentació de l’oferta d’ocupació.
El dia 30 de desembre passat, es van iniciar els 28 contractes previstos, per un període de 6 mesos i amb una jornada parcial del 70%. Les persones beneficiàries rebran un mínim de 30 hores de formació transversal (noves tecnologies, prevenció de riscos laborals, tècniques de recerca de feina,…) o professionalitzadora al llarg de l’execució contracte

També et pot interessar

Comentaris

1336