Una korrespondensia poetika 2011 dedicada a la poesia ‘kombativa’
La k poetika-eskamot kultural va assajar l’any passat amb èxit una nova fórmula per repensar la històrica kinzena poetika que cada octubre omplia Vilafranca i altres punts de la comarca de poesia. La korrespondensia poetika, que és com s’anomena l’invent, torna aquest any amb més propostes i com sempre amb sorpreses ben agradables i cites originals.
També com sempre el calendari d’activitats, concentrada en tres sessions amb el nou format, començarà el 15 d’octubre, una data que enguany adquireix diverses interpretacions i està estretament lligada “als temps que vivim”, segons va explicar Sílvia Amigó, un dels vértex del trident organitzador. Aquesta vegada, oportunitat i oportunisme s’han donat la mà per programar una korrespondensia que mostri el vessant útil de la poesia com a eina vàlida per manifestar-se. Fa uns mesos la societat va tenir el seu 15-M i la k poetika tindrà el seu 15-K amb un acte col·lectiu, una “manifestació poètica” amb la participació de nou poetes i lectors de poesia que es faran sentir des de la plaça del Doctor Bonet, a l’Espirall aquest divendres a dos quarts de nou de la nit amb l’acte “Quan la dignitat acampa a la plaça”. La convocatòria comptarà amb les veus d’Andreu Galan, Enric Casasses, Fèlix Plantalech, Gemma Arimany, Joan Vinuesa, Jordi Vigueras, Oscar Rocabert, Pep Antoni Roig i Santi Borrell, als quals s’ha demanat que triïn versos intencionadament “combatius”.
El 23 d’octubre es convoca tothom a missa. Serà a les dotze del migdia a l’ermita de Sant Pau, on Pau Bou i Maite Besora oficiaran la “Missa pagesa”, de Dolors Miquel, una cerimònia laica que esdevé un cant a la vida i a la natura. Tothom qui ho vulgui podrà seguir la peregrinació fins a l’ermita des del Balcó de les Clotes, on s’ha quedat per anar-hi a peu a les onze del matí.
I per acabar l’edició, una convocatòria igualment reivindicativa. La supressió de la graella de Televisió de Catalunya del programa literari “L’hora del lector” ha fet que l’organització demani a Emili Manzano, el presentador, que evoqui aquell espai a través de “L’hora del poeta”, una conversa que comptarà amb l’escriptor i poeta Biel Mesquida i que en format televisiu s’emetrà en directe per Penedès Televisió el 28 d’octubre a les onze de la nit.
Tot i els temps difícils actuals, la k poetika ha aconseguit organitzar un any més un esdeveniment cultural de primera magnitud i per celebrar-ho, en aquesta ocasió “regalarà” a la fidel parròquia que segueix cada edició un obsequi de pes, un panot amb la lletra k, dissenyat expressament per Frederic Perers i que cada assistent a les sessions rebrà com a poema visual de regal 2011.


