La barreja de fertilitzant natural a la Timba causa males olors a Sant Sadurní

15/09/2011 - 16:32h

L’abocament d’una quantitat important d’adob anomenat fang de depuradora a la zona de la Timba, el passat 6 de setembre, fa dies que provoca males olors a Sant Sadurní. Aquest material es fa servir barrejat amb terra per preparar els terrenys on s’ha de plantar vegetació, un dels propers passos que s’han de fer per acabar la remodelació de la zona. El fertilitzant, de caràcter humit, s’evapora fàcilment amb la calor, i la xafogor que ha fet els darrers dies ha provocat que es dissolgui amb més facilitat del que seria habitual.
Segons ha explicat el regidor de Medi Ambient, Albert Prat, aquest fet sumat al vent que ha bufat els darrers dies, ha provocat que el vapor del fang s’escampi per la vila, provocant fortes olors, sobretot al centre de la població.
Les olors es van començar a notar coincidint amb l’inici de les Fires i Festes, i més concretament amb la lectura del pregó que es va fer des del balcó de l’ajuntament. Des d’aleshores, tot i que ha minvat, encara es noten en alguns punts de la vila.
Albert Prat ha desmentit categòricament alguns rumors que apuntaven que les males olors podien ser conseqüència de l’abocament indiscriminat de purins, o que vinguessin de les depuradores d’algun celler ubicat al municipi. El regidor també ha assegurat que aquesta pudor, en cap cas suposa un perill per la població.
El regidor de Medi Ambient ha explicat que les obres d’apuntalament de la Timba ja haurien d’haver estat acabades, però les fortes pluges que van caure al mes d’abril van fer retardar molt l’avançament de la reforma.

També et pot interessar

Comentaris

1336