La majoria de colles vota a favor de frenar la publicitat a les camises fins el 2012

28/03/2011 - 08:34h

L’assemblea ordinària de la Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya (CCCC) va aprovar dissabte tots els acords proposats per la junta de l’entitat, i que abasten qüestions com la seguretat, la voluntat de definir els valors dels castells, el respecte al compromís de no portar publicitat a la camisa els pròxims dos anys, l’amateurisme de l’activitat i la necessitat que el
canvi de colla en els menors es faci amb el consens de les dues colles afectades. L’assemblea es va celebrar a l’Antiga Audiència de Tarragona, amb l’assistència de 44 de les 60 colles que actualment formen la Coordinadora, de les quals 41 tenien dret a vot. L’assemblea també va servir per oficialitzar el canvi de presidència de l’entitat, ja previst, que va passar de Miquel Botella (Castellers de Sants) a Anna Guasch (Colla Jove Xiquets de Tarragona).

Pel que fa als acords proposats per la junta, tres d’ells es van aprovar per unanimitat. El primer era, de fet, tot un bloc de vuit recomanacions referides a qüestions de seguretat, incloent-hi el casc dels dosos (després de dos anys d’estudi es considera que la seva eficàcia està provada i l’objectiu és que aquesta temporada acabi amb totes les colles fent-lo servir).
També es va aprovar per unanimitat iniciar un procés participatiu obert a totes les colles per mirar de definir els valors del fet casteller, amb la voluntat de presentar-ne els resultats a l’assemblea de l’any vinent. Finalment, l’altre acord que va tenir un suport total dels assistents va ser el que remarcava que les colles “es comprometen a mantenir la naturalesa no lucrativa dels castellers en la seva activitat castellera”.
D’altra banda, l’acord que feia referència al patrocini en l’activitat castellera i la impossibilitat d’incloure publicitat a la camisa castellera com a mínim els pròxims dos anys es va resoldre amb 565 vots a favor, 65 en contra i 30 en blanc. Val la pena remarcar que el que es votava no era sobre la publicitat en ell mateixa, sinó un recordatori de que fins al 2012 continua vigent un conveni en el què “no es contempla que el patrocinador principal [Damm] tingui el dret d’estar present en la indumentària castellera de les colles, el que exclou en conseqüència la possibilitat d’incloure publicitat a la indumentària castellera per part de cap colla”.

També et pot interessar

Comentaris

1336