ERC i Reagrupament acorden anar junts a les eleccions locals al Vendrell
Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) i Reagrupament Independentista (RCAT) han pactat concórrer plegats a les eleccions locals del mes de maig a l’Ajuntament del Vendrell. Els dos partits independentistes, representats pel president d’ERC al Vendrell, Josep Marrasé, i el coordinador de RCAT al Baix Penedès, Xavier Todó (tots dos a la foto), ja han segellat l’acord de coalició, batejada amb el nom de ‘Junts pel Vendrell’, però estan oberts a la possible incorporació d’altres formacions que treballen per una independència política de Catalunya. En aquest sentit, hi ha converses amb Solidaritat Catalana per la Independència (SI) i Democràcia Catalana, a més d’oferir aquesta “unitat” a la Candidatura d’Unitat Popular (CUP). Recordem que fa unes setmanes ja es va parlar de la possibilitat que el bateria del grup Lax’n’Busto, Jimmy Piñol, fós el cap de llista d’ERC a la capital del Baix Penedès, qüestió encara no confirmada; mentre que la CUP sí que va anunciar que el seu cap de llista seria Rubén Suan.
Quant al pacte signat per ERC i RCAT, és el que es transcriu tot seguit:
a) Formar part d’una coalició de partits, independents i associacions amb la intenció d’agrupar el màxim de voluntats disposades a treballar per la unitat del independentisme sense renunciar a la pròpia identitat dels seus components.
b) Elaboració d’un programa a on es recullin les diferents sensibilitats i formes de pensar dels seus components i que determinin la política i les actuacions a fer en els propers quatre anys, pel be i els interessos dels Vendrellencs.
c) Presentar aquesta coalició dins els terminis legals corresponents.
d) La promoció i creació dels ponts necessaris per aconseguir l’objectiu de que tots els partits polítics, associacions i persones que tenen aquesta mateixa voluntat i interès, puguin afegir-se a aquesta coalició.
e) Determinar una data límit per tancar aquest acord amb l’aprovació d’un programa, una candidatura, un full de ruta definitiu i el nom de la coalició, de forma unitària i amb el consens de tots els seus components.
I f) El compromís ferm dels seus components amb la honestedat dels seus objectius, la voluntat de servei al poble i el compliment d’una norma ètica que la garanteixi davant dels seus electors.


