L’Ajuntament i el Centre Vila presenten un Pla Estratègic per als propers cinc anys

alt
18/01/2011 - 08:38h

Dilluns es va presentar a la seu del Patronat Municipal de Comerç i Turisme de Vilafranca el Pla Estratègic de Comerç Centre Vila, elaborat amb la col·laboració del Patronat de Comerç i Turisme i el Departament d’ Empresa de la Generalitat de Catalunya. El pla té com a objectiu principal la revitalització de la zona centre de Vilafranca com a zona comercial d’excel·lència.
La presentació va anar a càrrec de la presidenta del Patronat i regidora de Comerç, M. Dolors Rius, el copresident de l’associació Centre Vila, Fèlix Hill, i del representant de l’empresa que ha elaborat el pla Durán & Castellón Associats, Raül Castellón.
El projecte, en el que s’ha treballat els últims mesos, vol posar en valor els trets diferencials de Centre Vila com a centre comercial a cel obert, amb una sèrie d’actuacions que van des de la senyalització i decoració de l’espai comercial, campanyes i diades específiques dinamitzadores de l’espai comercial, millores en l’assortiment de les botigues, optimització dels accessos i zones d’aparcament, ampliació dels serveis comuns d’atenció al client, etc.
En un context en què els centres comercials clònics han aterrat a pràcticament tots els municipis del territori, Centre Vila vol presentar l’alternativa amable, oberta, pensada per satisfer les diferents necessitats i sensibilitats dels seus clients i visitants, sense perdre però competitivitat.
Amb una valoració prèvia per part d’una base molt àmplia de clients i visitants sobre què ha de ser la zona comercial del centre, s’ha treballat en un seguit d’accions estratègiques, pràctiques, viables i coherents entre sí per tal de posicionar la zona a llarg termini com a primera opció de compra per a tots els penedesencs. De cara als propers anys es preveu el desenvolupament operatiu del pla, treballant-ne tots els aspectes específics, per tal de satisfer les necessitats d’un client exigent que decideix la seva fidelitat cada dia.
El Pla es desplega amb la intenció de no ser un projecte tancat i de créixer i adequar-se de forma dinàmica, incorporant tants elements de valor afegit com sigui possible.
La regidora M. Dolors Rius ha explicat que els objectius del pla es tiraran endavant gràcies als 4 grups de treball integrats per botiguers que, de manera altruista, dedicaran esforços a implementar-lo. L’objectiu final és que el comerç del Centre Vila arribi en pocs anys a l’excel.lència.
Raül Castellón ha insistit que Vilafranca ha de saber potenciar els seus trets diferencials respecte als centre comercials clònics que es poden trobar en qualsevol municipi, potenciant la seva connexió amb el vi i el turisme i posant en valor la proximitat com a principal tret característic.
Per la seva banda, Fèlix Hill ha destacat que l’associació Centre Vila defensa no una tipologia concreta de comerç, sinó un model de ciutat comercial on hi càpiga tot tipus de comerç.
La presentació oficial del Pla a tots els comerciants que pertanyen a la zona centre es farà el proper dilluns 24 de gener a l’Auditori del Vinseum.

Comentaris