Shakira roda l’espot de Freixenet

alt
25/11/2010 - 14:32h

Continuant el comptagotes mediàtic d’aquestes darreres setmanes, Freixenet ha presentat aquesta setmana un petit tast del que serà el seu anunci de la campanya de Nadal per al Carta Nevada i ho ha fet amb la presència de la seva protagonista, la cantant colombiana Shakira, en una multitudinària compareixença de premsa a l’Hotel Vela de Barcelona. L’anunci sencer es començarà a emetre per televisió possiblement pels volts del pont de la Constitució tot i que no hi ha encara una data concreta.
Shakira brindant en castellà i en un català gairebé perfecte. De moment això és el que hem pogut veure de l’espot que la coneguda marca de cava sadurninenca començarà a emetre d’aquí a uns dies per les pantalles de tot el país i que forma part d’una estratègia que enguany avarca diversos fronts, alguns dels quals tenen fins solidaris.
L’acord per dur a terme la campanya s’ha fet amb la cantant Shakira i amb la seva fundació Pies Descalzos. L’acord s’ha signat per tres anys i establirà que la Fundació rebrà mig milió de dòlars de Freixenet durant l’any 2010 i mig milió més el 2011, tot i que no han concretat si el 2012 es mantindrà la mateixa xifra.
Freixenet també ha pagat la producció d’un documental sobre la Fundació a càrrec del fotògraf Jaume de Laiguana i ha produït el videoclip del tema musical Sale el Sol del darrer disc de Shakira.
Serà precisament d’aquest videoclip del que sortiran les imatges de l’espot de Nadal del Carta Nevada a les que s’hi afegiran les del tradicional brindis.
La filmació es va dur a terme al Parc Audiovisual de Terrassa el passat dissabte dia 20 durant més de 24 hores de rodatge i pel que de moment s’hi ha pogut veure la cantant apareix primer entre un paisatge nevat blanc per passar després a la calidesa dels tons daurats que tan caracteritzen la marca.

Dues escoles

Els diners de la campanya serviran, segons va explicar durant la presentació la directora de Pies Descalzos, Maria Emma Mejía, per costejar la construcció d’una escola a Port au Prince (Haití) i una altra a la Colòmbia (Cartagena) per a escolaritzar, alimentar i vestir a nens desplaçats i en estat d’extrema necessitat. Actualment Pies Descalzos acull més de 5.000 infants o joves en aquesta situació tot i que ja són més de 35.000 els que han passat per les seves aules. La Fundació, tal i com va insistir en diverses ocasions Shakira durant la presentació feta a Barcelona, basa la seva activitat en “l’educació com a únic sistema viable per tal que els infants es desenvolupin i puguin ser persones lliures quan siguin grans”: Coma exemple, la cantant va posar el d’un nen desplaçat que va arribar a la Fundació sense estudis i que ara és a punt de començar la carrera d’enginyeria després d’haver estat cinquè en les proves de qualificació de tots els estudiants colombians.
El president de Freixenet, Josep Lluis Bonet, va lloar la tasca feta per la fundació i es va felicitar per que la campanya hagi pogut aportar una finalitat solidària. Bonet va qualificar la situació econòmica actual de “duríssima” i va recordar que no s’havia vist res igual des dels anys 30.

Comentaris